Koh Samui och Railay bech

 
 Söta katter finns här också. Men har nog aldrig sett så mycket söta katter som på Koh Tao
 

 
 
 
Två nätter på Samui. Papaya sallad och kycklingspett , hur gott som helst. Poolen vid frukost bordet, inte så tokigt heller;-)
 

 
Tycker om deras långa sandstränder och att man kan köpa god mat på stranden.
 
 
Flyger Samui till Krabi. Där snor dom bobylotion (för stor flaska) och korkskruven med en liten kniv på, som jag glömt i botten på ryggsäcken. Orutinerat!! Man lär sig när man reser själv;-) Det är bara du som får ta smällen. Ingen att skylla på och ingen som säger Vad var det jag sa?
 
 
Efter mycket om och men så kommer jag till Railay beach. Såg ju trevligt ut!
 
 
Frågade efter hotellet. Och fick en dålig vägbeskrivning som gjorde att jag fick släpa väskorna i sanden efter mig i tjugo min. Det fanns en genväg som jag hittade lite senare!
 
 
Och apor överallt. Det här poserade snällt, men jag passerade en liten soptipp eller vad man ska kalla det för, hamnade i ett slagsmål mellan ett helt gäng både vuxna och små bebisar. Det var faktiskt lite otäckt
 
 
 
Huset jag skulle bo i såg hel okey ut från utsidan. Insidan kanske jag accepterat om jag varit tjugo och onykter. Nu var jag inte det.
Jag vet också att jag är bortskämd med fina boende. Men det här gick bara inte!
 
 
 
 
 
Jag chattade men Åsa och beklagade mig lite. Åk till Lanta då säger denna underbara dotter, det är ledigt sedan igår!
 Gick ner och hittade en resebyrå som hjälpte mig därifrån med morgon båten.
För att stå ut en natt fick jag stärka mig innan jag kröp ner mellan lakanen, som såg rena ut.
 
 
I Krabi väntar en Taxi som kör mig till immigrations kontoret för att förlänga mitt visum. När han väl hittar kontoret så har jag 100 bath för lite med mig. Okey, han kör mig till en bankomat och jag hämtar pengar. Tillbaka till kontoret där dom också vill ha ett foto. Inga problem det har jag i resväskan ute i taxin. Ut i bilen och börjar riva runt i resväskan. Vet ni så lätt ett litet passfoto med svart fodral. i en väska med svart botten, kan gömma sig. Över trettio grader varmt och lite stressad. Hittar inte fotot så ber chauffören, kör mig till bussen som går till Lanta.
 
 
Det var vad jag såg framför mig som en hägring
 
 
Och äntligen

 
 
 
En så jättestor vandrande pinne. Satt på stolens utsida och jag trodde det var något barr eller nåt som ramlat ned från träden. Efter en stund var den på golvet och sedan på väggen. Den rör på sig. Alltså lever den;-) Helt ok med sådana husdjur. Men bara inte husdjuret, med tre bokstäver och stavas med ett o i början är här inne så.....


 
Underbara Lanta och Djungelstigen
 
Nu sitter jag och väntar på Helen, Edwin och Babben som snart ska dyka upp. Ska bli så roligt!
 
Var rädd om er
 

 

 

 
 
 

Kommentarer

  1. Jag och Lollo med familjer hade två härliga veckor på Railay beach. Hotellet du hamnade på och de faktum att du varit i Kilis lägenhet och skulle till Åsas hus spelade förstås stor roll. Ja du är bortskämd, vad skönt :)
    Må som en prinsessa nu <3
    Kram från Gun

    SvaraRadera
  2. Mäh, fick du visumet utan foto då elller tog du nytt? Mest avis blir jag på strandbilderna. Jösses så skönt det hade varit att få sand mellan tårna och doppa kroppen i ljummet vatten. Näst mest avis blir jag på matbilderna. Papayasallad, så långt från korven och potatis man kan komma.
    Hoppas ni får en fin tid på Lanta!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Att resa är ibland hårt arbete och motigt, tänker på felhotellet och förlorade saker. Grejen är ju att när man löst problemen så kommer belöningen i förmågan att njuta dubbelt upp. Du är tuff du Karin, inte många damer i din ålder skulle våga sig ut på så osäkra färder som du. Stresståligheten minskar ju med åren och man är inte lika snabb i svängarna som i ungdomen med att dra upp nya vägar eller tvärvända...men du grejar det! Hurra för dig och ha det fortsatt spännande, här lyser solen idag, den känns ny. Kram Monika

    SvaraRadera
  4. Härligt Karin, men vilket "odjur" du hade på väggen. Hua mej..
    Oh vilken god mat och vilka härliga stränder, jag avundas dej verkligen, säger som Marie, härligt med lite sand mellan tårna o doppa sig, och att även kanske bli lite svettig och varm. Ha de gott, saknar dej krutgumma.
    Kramar Ewa

    SvaraRadera
  5. Härligt med äventyr. Skönt att ha dig på Lanta nu och så skönt för dig med sällskap. De har säkert redan fått skavsår i öronen ;)

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala