26 dagar 0ch 20 dagar

 

DSCF1553

Nu knoppas det igen. Ur led är tiden. Ser ut som om det vore februari, mars åtminstone.

 

DSCF1543

Jag hoppas snön kommer innan vi åker! Det här trodde vi var blommor när vi tog en promenad i lördags, men det var gula löv.

DSCF1544

Visst är det vackert. Vilken siluett. Så himla fint. Överhuvudtaget  älskar jag kontraster. Det svarta mot det ljusa. Ser nästan ut som om någon varit framme med saxen och friserat trädet. Eller hur?

DSCF1551

Det måsta vara konstigt för alla djuren. Men, mat har dom väl än så länge. Problemet uppstår väl när alla fåglar som nu stannar kvar och inte vet om att det blir både kallt och snö. Lördagen ägnade vi mesta tiden av att gå från Väsby till Rotebro. Tog nog 1,5 timme.

DSCF1557

Söndagen var vi i Stureby. Gick Tussmötesvägen mot Globen som inte syns på bilden, för de håller på att bygga en ny arena. Precis framför globen.

DSCF1561

Det var inte lätt och hitta Globen men den finns där bakom

DSCF1563

På Enskede värdshus hade tomten landat på taket.

Det blev en kort blogg idag men inspirationen tryter ibland.

Ha det gott

Kommentarer

  1. 26 dagar och 20 timmar förstås!/Karin

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju inte klokt vad tiden går fort. December är en bra månad att vänta på en resa, det händer massor. Helgerna är inbokade ända tills vi åker. Jag jobbar fram till 23/12, så det blir sex veckor och fyra dagar ledigt. Helt galet
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Värst vilken mild vinter ni tycks ha fått. Vi har haft den kallaste och blötaste första sommarveckan på 51 år. Riktiga vintertemperaturer. Det är nog bara för att de spar på sol och värme tills ni ska komma.

    SvaraRadera
  4. Det tror jag med. Jag har sagt hela tiden att det är en månad jag ska vara borta men det är ju faktiskt drygt 5 veckor. Herre Jisses va skönt!
    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala