Grattis Åsa

 

Jag hade tänkt att jag skulle hinna blogga en ledig dag som denna. Men om man sover till kl tio (10) så hinner man inte så mycket. Förstår inte riktigt vad som hänt! Vaknade någon gång innan men vände mig om och somnade igen ögonblicket efter. Nästa gång jag vaknade till och stirrade på klockan, yrvaken som jag var trodde jag inte mina ögon. Försökte vända på klockan upp och ner men det hjälpte inte, den var fortfarande tio när jag ställde den ifrån mig. For upp ur sängen och tänkte jag ska Skypa Åsorna idag men måste försöka vakna först.. Efter frukost och kaffe var jag redo. Jag hade inte sett på FB att Åsa hade fått sitt drömjobb. De skålade i bubbel och jag med mitt morgonkaffe. Konstig känsla!

Sedan skypades det i nästan två timmar. Det är verkligen som att sitta hemma hos mig eller hos dom och man pratar med varann precis som vanlig. Samtalet flyter på som vanligt, man ursäktar sig när man behöver gå ifrån ibland och då hör man att dom pratar på precis som när man lämnar rummet för att göra nåt i köket eller gå på toa. Det enda är ju att man kan inte fysiskt kramas. Jag försökte mig på en stor kram när jag grattade Åsa till det nya jobbet. Det känns inte riktigt så mysigt som att få en kram på riktigt. Men bättre än inget!

Sedan skulle det bloggas innan jag beger mig till Väsby.

DSCF1542

Och vad fanns det på minneskortet? Inget mer än denna bild! Jag hade tömt minneskortet och trodde inte det fanns något kvar så jag testade och det blev denna bild. Så mer än så blev det inte denna korta dag. Men vid denna tid om en månad sitter vi uppe i luften någonstans mellan London och Bangkok.

Hej och hå. Vi längtar lika mycket allihop.

Åsorna har ju bokat hus i något som heter Jervis bay en vecka. Vi ska bo alldeles vi havetoch kika på kängurus. Utan tänka på det har Gun pratat om att hon så gärna vill bo i en lyxhydda uppe i ett träd eller hur jag ska beskriva det. Och som om det var meningen så finns det sådana alldeles i närheten där Åsorna hyrt hus. Så vi kanske kan förlänga den vistelsen med någon natt uppe bland träden.

Tänk att lägga sig, somna och vakna och höra alla ljuden från naturen och djuren

Det här kommer att bli mitt livs största äventyr

Badkar ingår. Yesss förstår ni vilket äventyr?

Kommentarer

  1. Jag stannar gärna längre och bor i lyx tält. Visst verkar det super coolt? Tänk att vi ska ha FEM veckors semester i Åsornas land med värme och sol :) mmmmm

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala