Julen 2011

 

DSCF1656

Jag har haft turen att vara tre dagars ledig i julhelgen. Väldigt skönt!

DSCF1638-1

Vi tjuvstartade lite smyg på fredagskvällen Lennart och jag. Måste man ju provsmaka om det var ok. Det fick godkänt! Lennart skulle fira julafton på sitt håll och jag på mitt.

DSCF1644-1

Jag bjöd hem mig till Familjen Kilström/Jönsson eftersom jag kommer att umgås med mina andra döttrar i 5 veckor så får man dela på gracerna.

DSCF1646-1

Det var trevligt som vanligt. Julaftonen flöt på. Först var det Kalle och tjuren Fernand förstås

DSCF1650

Sedan åts det så magen stod i alla fyra hörn

DSCF1652

Här är hela familjen samlad

DSCF1648

Sedan började julklappsutdelningen. Fina klappar fick vi.

DSCF1658

I år var det många som fattades oss. Bl.a de två yngsta Kilströms pojkarna som det Skypades med.

DSCF1664

Sedan blev det Karl-Bertils jul. Ständigt återkommande. Vad vore julen utan den godhjärtade pojken i Tage Danielssons berättelse. Man blir alldeles varm i hjärtat och påminde Axels ömma moder när hon vände ryggen till för ett ögonblick i julhandeln och den godhjärtade Axel tömde sina julklappspengar till en som satt och tiggde. När då mamman hade en liten annan åsikt så tyckte Axel synd om han som inte hade några pengar alls. Den gode Axel. Idag kan Marie le åt det hela.

DSCF1666

Nu är vi inne i en mellanperiod kan man väl säga när inte någon behöver ut för att köpa tidning på julaftonskvällen. Det går bra ändå. Det kommer kanske snart en ny tomteperiod när den här familjen blir en generation till. Gun är ju redan där för länge sedan.

Ha nu en

GOD FORTSÄTTNING PÅ HELGEN

Nu ska jag så smått plocka fram kläder och titta över vad som ska med på resan

Kommentarer

  1. Det där med tomtebesök är allt väldigt trevligt. Något år till blir det nog för vår del. Men jag gissar att min äldsta dotter kommer att se till att mellanperioden för min del blir kort :-)

    Ha det fortsatt fint Karin

    SvaraRadera
  2. Vad tur att Skype finns såna här gånger. Vilken fantastisk uppfinning det är!
    Kram och god fortsättningen.
    Om en vecka vid den här tiden har vi nog precis mött er på flygplatsen. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Julen såg mysig ut. God mat och trevligt sällskap. Du får väl bo i Södertälje nu en vecka och riktigt umgås med din mellandotter så det blir lite rättvist ;)
    Ses om precis en vecka. Kram

    SvaraRadera
  4. Jösses vad Oskar är lik sin pappa, särskilt på kortet där vi står uppställda inför middagen! Tack för besöket och god fortsättning. Ses i morgon och på fredag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala