Nu så….

 

DSCF0333

…är snart julen här. Det ser inte riktigt ut så här nu. Det här var förra året vid den här tiden. Så sjukt mycket snö. Vi hade ju kunnat få hälften av vad det var i fjol.

DSCF1616

Skriva julkort får man lov att göra. Äta risgrynsgröt måste man också.

DSCF1623

Herre Jisses så mycket spännande och roligt jag har framför mig. Igår var Gun här och vi planerade för resan. “Vad tar du med och vad ska jag ta med”?

DSCF1620

Vi måste kanske boka tältet i trädet om det finns något ledigt. Anna påminde mig om att det är sommarlov, där så det kanske blir svårt. Ska försöka lite senare i kväll. Håll tummarna!

DSCF1625

Tisdag var en ledig dag. Skönt när man har jobbat helg. Fick en trevlig kaffegäst på förmiddagen . Lennart tittade över för en förmiddagsfika och fick nästan genast sätta sig vid datorn. Det är något vajsing med den. Rätt var det är så tappar den kontakten med den lilla svarta lådan. Routern heter det, tror jag!

DSCF1627

Fick sedan skjuts till stan. Fixade lite ärenden på banken bl.a och uppdaterade min jul med lite färska hyacinter. Hittade lite presenter och klappar.

DSCF1629

Medis blomstertorg.

DSCF1634

Sedan hem och fixade några Jansson lade in sill och gurka. Mer än så blir det inte. Jag ska fira julafton i Södertälje och det här är mitt bidrag..

IMG_0006

Lite nostalgisk blir man i juletider. Åsa och jag åkte till mormor med ett litet julbord med hemlagat förra julen. Vi trodde nog hon skulle äta ihjäl sig som hon åt. I år fattas hon oss.

IMG_0072

Sedan åkte vi till Adare och firade jul vi tre. Mycket mys var det! Spelade Smart Ass, åt gott och en och annan Irish cofe blev det. Eldade i öppna spisen, så himla mysigt!

IMG_0067

Där vi bodde julen 2010

IMG_0009

Tjusiga brudar eller hur? Dom är mina alla tre! Oh, så stolt en mamma kan vara.

IMG_0020

Innan vi åkte till Irland var det förstås julfirande i Grödby med alla, små som stora. Inte gick vi hungriga därifrån heller. Visst är det mycket gott på ett julbord. Det godaste är sill och laxbordet, och det tror jag dom flesta vuxna tycker.

IMG_0023

Det roligaste är nog ändå att träffa alla de minsta. Isak är en riktig solstråle.

IMG_0036

Han gick från famn till famn. Men trivdes nog bäst i knät på Axel!

IMG_0030

Och så Gun som förgäves (för det mesta) försöker samla ihop alla och lussa för oss. Kvällens höjdpunkt

Stressa inte. Det blir jul ändå.

Kommentarer

  1. Karin, du har massor att vara stolt och glad över. Dina döttrar, känner dem ju alla tre, är så fina.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala