Tiden

 

071

Tiden, vart tar den vägen? När den här bilden togs så hade vi fortfarande drygt tre veckor kvar av tiden hos Pingvinerna. Nu har vi varit hemma i drygt en vecka och det känns som väldigt länge länge sedan bilden togs.

DSCF1989

Här leks det i vattnet. Det hördes över hela Jarvis bay var dom var någonstans. Inte ens de minsta barnen hördes lika mycket! Men kul hade dom. Vi gamlingar stod och tittade på! Jag försökte också men vågorna var stora så efter några kallsupar gav jag upp.

DSCF2167

Det här var sista dagen innan vi skulle åka hem. Det kom en (vad dom nu heter) kakadua och satte sig på ledningen utanför lägenheten, helt naken på huvudet. Lill Åsas hjärta höll på att brista. Ända till Anna berättade att ungarna såg ut så! Jag vet faktiskt inte om det var för att Åsa inte skulle få mardrömmar som hon sa på det viset:-). Dottern har ett så gott hjärta för djuren.

DSCF2169

Så här såg dom flesta kvällar ut. Har nog inte spelat kort sedan tjejerna var små och vi var på Källfjället. Men det är kul. Det var ett jäkla gnäll för att jag skulle ha fuskat. Inte då:-)

2012-02-04 10.21.41

Ja nu ser det så här. Underbart det också.

DSC00430

Sill och knäckebröd går bra så här också

 

Var rädd om varann

Kommentarer

  1. Nog fuskade du allt vid kortspelandet. Men vi kom på dig vid de flesta tillfällerna ;)
    Visst var det mysigt i Jervis Bay!!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder från en fin resa.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Ja vilken resa !!!
    Så underbart du delar med dig och jo jag om någon förstår den sista bilden med kaffet i snön.
    Det är otroligt vackert överallt i världen men även där man känner sig hemma där är det vackert på ett annat vis...
    Tur att man är olika för tänk om alla hade "hemma" på samma plats som dina tjejer och mina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh,hu då. Det är vackert på vintern här. Det tror jag att jag skulle sakna, men den behöver ju inte vara så lång!
      Kram kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala