Underbara fredag

 

DSCF2197

Inget är sig likt! Inte ens tulpanerna ser ut som vanliga tulpaner. De här fick jag av Irene som gratulerade mig igår eftersom jag inte var hemma på själva födelsedagen. Jag älskar ju vita blommor och bryr mig inte så mycket i om de är i en brudbukett eller ligger på en kista. Eller pryder mitt matbord. Många påstår att vita blommor passar bara som kistdekoration. Bullshit säger jag! Men smaken är ju som baken!.

DSCF2200 

Hon vet också att jag älskar grönt. De här vackra badlakanet och handdukar i vårgrönt ska pryda mitt badrum efter nästa städning.

DSCF2195

Jag hade jag bjudit hit Irene på middag! Min “gamla” arbets kamrat sedan Transporthälsans tid. Alltså i början på åttitalet och ända in på nittitalet. Irene och jag har i delat ljuvt och det som har varit mindre ljuvt i nu trettio år. Herre Gud vad tiden går. I perioder när vi båda varit singlar har vi käkat middag hos varann på helgerna och på sommaren träffades vi uppe Skanskvarn och tog ett glas vin innan middagen. Nu träffas vi inte lika ofta. Men flera gånger på året i alla fall. Det saknas aldrig samtalsämnen. Jag får väl snart säga som en annan väninna berättade.“ Förut pratade vi män, dans och dylika saker. Nu pratar vi mest stödstrumpor och sådana saker”. Riktigt så illa är det inte ännu. Jag har funderat mycket vad det betyder att fylla det som jag gjorde sist. Tack och lov så känner jag mig mentalt inte äldre än strax över fyrtio. Och där vill jag vara tills jag lägger näsan i vädret. Det var en underbar ålder. Så så här i efterhand så kan jag hålla med om att livet börjar vid fyrtio.

 

I kväll blir det i alla fall fullt ös. På södra teatern spelar ikväll Superstar. Det brukar sluta i fullt kaos. Publiken dansar på scen och dom spelar där dom får plats på golvet. Vad vore livet utan musik, när man lyssnar på det här bandet blir man glad i hela kroppen därför att deras spelglädje smittar av sig. Musiken ska ju byggas av glädje och det vet dom här killarna.

!cid_image003_png@01C9564A

Och i morgon kväll ska vi hem till Oskar och hans söta flickvän Nina på Söder och käka middag. Ska bli så himla mysigt. Mer om det nästa gång.

Vilken helg!

Kommentarer

  1. Ler*
    ser att du som jag hade samma titel på vår dag idag, ÄLSKADE FREDAG känner som du mamma Karin ! tar nog & adopterar dig om det går för sig <3 du & jag är ändå så lika jag älskar vita blommor & köpte mig idag en vit krysantemum <3 för att våra till det hemma !
    Trevlig Helg Finaste Karin !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, underbara Lollo. Jag står gärna till förfogande som mamma/vän och vad du vill. Vi måste snart få till möte.

      Helgkramar till dig vännen

      Radera
  2. Min favoritfärg på blommor är också vit! Så rent och fint på något sätt. Vad mysigt med Irene på middag. Ja Balkanmusik klarar jag mig väldigt bra utan. Blir tokstressad av den.
    Hoppas att ni får en mysig stund hemma hos Oskar och Nina. Hälsa dem så jättemycket. Kram.

    SvaraRadera
  3. Just vitt och grönt är så fint ihop. Det har jag här hemma.
    Trevlig helg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala