Vår i luften

IMG_0004-1

Ja nu är jag igång igen. Fortfarande med min lilla laptop som hade någon slags ovilja att samarbeta med mig sist. Idag har jag varit ledig efter att ha jobbat i helgen. Det finns ju fördelar med det också. Att jag kunde gå till banken utan att behöva ta ledigt från jobbet till exempel. Ser ni på bilden att det är vår? Skitiga fönster och blomlådan som har tinat upp på balkongen.( Marie jag var ner och vattnade på dina pelargoner idag. Dom tittade lite yrvaket på mig. Såg väl inte så där pigga ut)

DSCF2191

Sista veckan i Sydney så var vi ute i regnet, ni kommer ihåg va? Då vi gick  igenom ett köpcentra i Darling habour  hittade jag denna som jag så nogsamt såg till att den kom hem i samma skick som jag köpte den. Jag älskar de färggranna mönster som Aboriginerna använder i sin konst. Nu har jag fått den inramad och den pryder sin plats i köket. Blir så glad när jag ser den. Då det ju är ett kärt minne från Australien.

DSCF2177

Förra veckan var det ju alla hjärtans dag. Och vad passade bättre än en rosa (förstås) champagne. Vackra rosor förärades jag med av mannen. Man får ta alla tillfällen att fira. Inte varje dag jag dricker bubbel en tisdag kväll. (Ser du Åsa, jag har glömt att ta ner din kycklingtavla. Men nu är det ju snart påsk igen. Så den får pryda sin plats ett tag till)

DSCF2188

Nya gardiner blev det också. Jag tyckte det såg lite tråkigt ut med julgardinerna när jag kom hem. Snyggt eller hur?

skivomslaget

I fredags var en journalist här och intervjuade mig angående min CD. Samma Ulrika som skrev en så jättefin artikel i Föräldrar och Barn för två år sedan. Ville nu göra en uppföljning. Den förra artikeln gör att jag fortfarande säljer CDn. Nu har hon stora planer på gång. Mer om det när jag fått besked.

Ja idag började lediga dagen med ett besök på banken för att prata pension. Det går absolut inte att räkna ut från det orangea kuvertet man fått i brevlådan. Som tur var så träffade jag en mycket klok kvinna som gjorde så gott hon kunde för att förklara. Det enda som jag egentligen ville veta vad som skulle bli min månadsinkomst efter jag gått ner till 75% på SÖS i höst. Och vad jag skulle få i pension. Jag undrar om alla känner som jag, jag tror det.  Känns väldigt konstigt. Det låter som jag pratar om någon annan person. Kan inte fatta att jag ska gå i pension snart. Jag tycker inte riktigt jag ser ut som på bilden. Visserligen har jag också börjat köpa lite mer fotriktiga skor, men ändå!

Nej så här tycker jag det kunde få vara ska vara .Att inte behöva gå upp och bli väckt av klockan varje morgon. Jag har börjat få vanor som att sova till nio de dagar då jag är ledig. Skönt!

Eller så här kanske? Fast på en MC !

Nästa blogg blir när jag inhandlat en ny dator om någon dag!

Hej so long!

Kommentarer

  1. Vad skönt att det börjar kännas lite vårigt. Det betyder att snart hösten är på intågande här, men konstigt nog ser jag fram emot det ändå. Mörkare kvällar och klarare luft är inte så tokigt.
    Aussitavlan är verkligen fin liksom de nya gardinerna. Låt påföra Alan sitt kvar du. Här har affärerna sålt påsksaker sedan ni var här.
    Vad spännande det låter med planerna för din skiva. Då får vi hålla tummarna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å, vad kul (men jobbigt) med ny dator. Jag tänkte hämta lådorna och ställa i trapphuset på jobbet, där är kyligt med ljust och nu har de fått vila klart. Vad sägs om att jag hämtar dom nästa helg (3-4 mars), vi kan nog tänka oss att bli bjudna på lite mat också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går alldeles utmärkt med middag. Fredag eller lördag?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala