Återhämtning

 
 
Den här helgen har jag inte gjort något, egentligen. Har mest suttit med fötterna på bordet. Ja, inte riktigt, förstås.
Tvättat och gått en mil! Inte dåligt det!  
 
Det har varit mycket på jobbet eftersom vi ska flytta hela mottagningen. Men jag är rutinerad när det gäller flytt och organisera flytt. Tycker sånt är roligt. Lite knäpp är jag väl!  Men jag märker ätt jag blir trött i huvudet på att försöka ligga steget före hela tiden, om vad som ska hända, vem man ska kontakta, för att inte tala om information. Det spelar ingen roll hur väl du informerar. Alltid är det någon som inte hört något. Jaja, det ordnar sig nog. Jag jobbar bara tre dagar denna vecka sedan åker jag till Landsort med Monika på fredag. Ska bli så underbart, oavsett hur vädret blir.
 
 
Jag har som sagt gått en mil i helgen! Så skönt. Men igår kom jag halvvägs innan himlen öppnade sig. Jag blev blöt in på hela kroppen.
 
 
 Det blommar fortfarande
 
 
Och i daliaparken är det så otroligt vackert att jag inte kan låta bli att fota. Det är dalior av alla sorter och färger
 

 
Parken ligger i anknytning till Enskede Gårds koloniområde som liggen nära Enskede ridhus

 
Men hösten närmar sig med stormsteg. Renfanan blommar och rönnbären mognar.
 
 

Nu är kvällarna mörka och fortfarande ganska varma. Annars är det nog många år sedan som det varit så många varma och mörka augusti kvällar/nätter. 
 
Nu får ha det så gott mina vänner

 

 

 

Kommentarer

  1. Augusti är en fin månad ♥ (skrev just en mycket längre kommentar men den "kom bort"??)

    SvaraRadera
  2. Men nog räknar man Augusti som en sommarmånad? Tycker så många pratar om höst redan. Hösten är ändå väldigt mysig. Med undantag för November kanske :)

    Hoppas du får en mysig resa till Landsort.

    Stor kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala