Vilken vurpa

 

 
Jobbat tre dagar har jag gjort, men annars så har jag inte gjort så mycket tycker jag. Men när man sammanfattar veckan så här, så ser man att en del har jag ändå gjort.
 I veckan har det varma sommarvädret hållit i sig.

 
Det var nog länge sedan jag badade så mycket som jag gjort denna sommar. Ett badställe som blivit en liten favorit är vid Hellasgården, Källtorpssjön. Underbart ställe med både klippor och sandstränder. Man hittar nästan alltid en liten klippa för sig själv. Till skillnad från Hökarängsbadet där det är så mycket folk. Mycket barnfamiljer där. Här är det inte lika lätt att ta sig i, men så skönt.
 
I söndags var jag hos Gun och vi var ute och gick. På kvällen fick jag så förbaskat ont i höften. Men på tisdagen innan jag gick hem så fick jag en nål i örat av Lilleba som är ett riktigt proffs på akupunktur. Dagen därpå var jag smärtfri.
 
 
. Man vill ju inte stelna till, så till BEA lite sakta i promenadtakt skulle jag väl klara. När jag gått en bit kom jag på att jag skulle nog ta cykeln i alla fall, så hem och hämtade cykeln och begav mig.
 
 
När jag kom halvvägs så slog det mig att kanske jag skulle ta cykeln med mig in till stan. Så jag trampade på. Förbi BEA, Globen, Skanstull, Götgatsbacken, Slussen och där vände jag upp mot Hornsgatan. Fick för mig att äta lunch på Söder. Här passerar jag Mariatorget.
 
 
Hamnade till slut på Medis och åt en skaldjurslasange. Gott som bara den!
 

 
I fredags var jag bjuden på middag till Helen och Edvin. Blev väldigt förtjust i hennes tulpan pelargon. Har aldrig sett något liknande. Varje liten blomma ser ut som en minitulpan. Ska nog sno ett skott nästa gång
 
 
En väldigt trevlig kväll men mycket skratt, god mat och dryck. Jag har aldrig set så mycket sprit och vin hos någon. Det roliga är att väldigt mycket är köpt utomlands. México är nog det mesta köpt i. Smakade av lite (med en sked:-) av det mesta. Blev väldigt förtjust i olika sorters Tequila, särskilt en med kaffesmak. Men det fanns mycket annat godis också.
 .
 
Igår hade jag ingen lust att sola bada så jag tog tag i städningen som blivit väldigt eftersatt på senare tid. Bordet fick sig en ordentlig omgång.

 
 
Ja så till vurpan! Jag skulle hämta cykeln i förrådet. Och eftersom det har kommit ordentliga regnskurar nu i veckan så har det regnat in i cykelförrådet. Och inte bara regn, även lera under vattnet så du kan ju förstå hur halkigt det blev med flipflop på fötterna. Upp i luften for jag, landade på knä och fick cykeln över mig.
 
 
 
Det blev inte så svåra följder ändå som det kunde ha blivit. Men innan man tar sig upp förstår man  sig hur svårt det kan vara för de som är ännu äldre än vad jag är. Det var rena lerbadet, ni kan tro det tog tid innan jag tog mig upp.


Idag (söndag) så måste jag ju pröva om mitt knä skulle hålla, det gjorde det, så det blev en trevlig runda. 

 

 
 
Förbi Enskede ridhus

 
Enskede värdshus
En fin runda på 6 km
 
Ha det gott

 


Kommentarer

  1. Aj aj aj. Du måste ju vara rädd om dig. Fina sommarbilder. Kul att få prova lite olika spritsorter. Tequilan hade jag nog dock hoppat över :)

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala