Öar i mitt hjärta

 
 
 
Nu kommer den utlovade Gotlands bloggen. Var ledig några dagar i slutet på förra månaden och bestämde mig för att ta den årliga Visby turen. Hängmattan som jag vilade i och väntade på att gå på färjan fanns efter strandpromenaden. Nytt för i år.
 
 
Jag hade gjort upp med Gunilla att vi skulle träffas. Hon kom med bussen från Fårösund och vi möttes upp vid terminalen och gick och hyrde våra cyklar. Långt tidigare hade jag hyrt in oss på B&B i Gustavsvik som ligger på lagom avstånd från Visby..
 
 
Här är badplatsen i Gustavsvik. Jag var ju tvungen att pröva temperaturen i havet. Friskt och inte så där väldigt varmt, om man säger så.
Gunilla vågade sig inte i:-)
 
 

 
 Jättefina rum och en fin uteplats. Så efter ett uppfriskade bad, så fräschade vi till oss och satt och pratade och drack ett par glas vin innan vi cyklade tillbaks till stan. Härligt! Det är livskvalité det!
 

Vi hamnade på en tapas krog. Väldigt gott! 
 
 
Klänningen är Gunillas:-) Bara så ni vet! Jag blev så förälskad i den, så himla snygg! Gunilla tog med den för att jag skulle kanske få köpa den. Men hon var ju så snygg i den själv. Och det sa jag också. Tänk om man kunde hålla sin stora trut någon gång.
Så hon behöll den, men låna den fick jag!


 Magiska solnedgångar får man aldrig nog av. När vi cyklade hem var vi tvungen att fota lite.

 
Vackert!!


Utsikten från frukostbordet går inte heller av för hackor. Här var jag värdinna för en massa singlar för några år sedan.
 
 
Som fick sina följder. Bilden var på första sidan på Gotlands bladet ;-)
 

 
Cikorian blommade


 
Man ser sig aldrig mätt på motiven i stan
 
 
Min favoritaffär när det gäller inredning

 
Och i affären fanns den här dörren. Jag som är så nyfiken undrar just vad som fanns där innanför
 
 

 
Här den optimala gåvan till mig. Tyvärr var den alldeles för dyr. Den var i sten eller betong, gick på hjul och hade inbyggd värme. Tänk att få sätta fötterna på den i vinter. Snygg var den dessutom!


 När Gunilla åkt hem så strosade jag runt och gick in på en bakgård och satte mig i skuggan under ett äppelträd och åt lunch. Åhh, så bra jag hade det! Vilka underbara dagar det var!


Ja så var Gotlandsvistelsen över för i år. Men vi ses nästa år igen.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala