Konstrunda

 
 
Det första konstverket som mötte mig på Landsort förra helgen är denna. Jag hoppas att den en dag kommer att stå på Södermalmstorg, Slussen. Som tanken var från början.

 
Lite nostalgi. Den tillhörde nog inte utställningen. Men jag tyckte de var så fina.

 
Konst är ju inte något man absolut måste förstå. Det är nog mer upp till beskådaren att tycka något om

 
Landsort är ju en ö dit många fågelskådare tar sig. Mycket kanske beroende av att det är den sydligaste av alla öar i Stockholms skärgård. Man fångar och ringmärker här på ön.
 
 
Ägaren, Arthur har sin egen stuga på sin tomt.
Konstutställningen på Landsort var inte populär den dök upp med en inflyttad, förmögen och känd Stockholmare för trettio år sedan. Han fick nog veta sitt värde, men gav sig inte. Numera en sevärdhet som är utplacerad runt hela ön. Och väldigt populär, även av de infödda.

 
Där kan man beskåda så här vackra saker. Den här blev en favorit. Väldigt vacker.

 
Vill jag också ha


 
 

 
Nu ska jag ut och motionera. Sedan blir det att ut och spana efter svamp
 
Ha det

Kommentarer

  1. Vilken fin homo-staty. Hoppas den får mycket uppmärksamhet!

    Kram från homo-Åsorna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala