Koh Tao


Flyger litet propellerplan till Koh Samui. Väldigt behagligt och mycket tystare än med de stora jättarna


Koh Samui . 
Deras flygplats väldigt liten och gullig. 
Jag hade ju varken transfer eller färjebiljett när jag kom fram. Jag försökte boka online dagen innan utan att lyckas. Men det var inget problem. Löste både transfer och färjebilett på flygplatsen. 


Två timmar senare var jag på väg. 


Ytterligare två timmar senare var jag framme


Bor fantastiskt fint här uppe på kullen i Kilis och Evas lägenhet. Så tacksam att få bo så fint


Första dagen går jag ner till närmaste strand. Bara genvägen ner är värd att ses


Jättefin strand med mycket skugga


Idag lördag hyr jag en moppe men vägarna är värre än värst. Jag åker till Freedom beach. Hade glömt vilken hemsk nedförsbacke det var!
Men vackert är det och här har hänt mycket sedan december 2016. Hängmattor och solstolar och en bar.


När jag kommer hem från stranden blir jag välkomnad av denna skönhet med alldeles isblå ögon. 
Nu sitter jag ute i mörkret på balkongen och njuter med ett glas rött.

När jag var i Khao lak fick jag en jättehög  våg bakifrån och mina solglasögon med styrka försvann på havets botten. 
Var osäker om jag hade försäkring så med hjälp av Gun (som ringde dit) fick jag veta att försäkringen går ut samma dag som jag landar i mars. Så jag ringde och nu är det ordnat. Nya solglasögon med styrka finns att hämta när jag kommer hem. Ibland ska man ha tur👍
Tur hade jag också när jag tappade min mobil på en jättedålig väg också på Khao lak. 
Jag letade ett vattenfall på GPS. Så jag hade mobilen i det lilla facket på moppen. Men eftersom vägen var så guppigt så den hade "hoppat" ut. Det var dessutom fel vattenfall😁 När jag kom till rätt fall och skulle fota var den borta. Tillbaks på den jävla vägen låg mobilen bredvid vägen😂😂.


Den vanligaste posen denna vinter. Har både lyssnat och läst massor av böcker


Söndagskväll på kullen. Jag äter ofta hemma på kvällen. Så tråkigt att äta ute själv. Och någon ska ju laga mat på denna spis också🤣


Inte så tokigt det heller!
Ha det gott för det har jag.




Kommentarer

  1. Vad mysigt du har det Karin. Så lätt att bli av med brillorna i havet, är alltid i så länge att man behöver solglasögon på och då händer det lätt att de flyger av. Skönt att få nya gratis när du kommer hem!
    Fortsätt och njut!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala