Phu Quoc, en ny kärlek



Ca två timmar från det jag åkte från Koh Tao står jag på perrongen i Chompong. Är ute i väldigt god tid och sitter och studerar folk. Den här munken hade problem.  Han löste det så småningom 


När det äntligen var dags att stiga på nattåget mot Bangkok förstår jag att jag varit snål och haft otur med sängplatsen. Bakom väggen var toaletterna placerade. 
Ett hål i golvet. Där gällde det att hålla i sig!

Hungrig hade jag hunnit bli så det blev en omelett med ris. 

Det var redan uppbäddat när jag steg på tåget. Rent var det säkert men huu vilken natt. Jag låg under fönstret som inte gick att stänga och det var ju tur det ifs eftersom det varken var AC eller fungerande fläkt. 
Det slamrade och väsnades nåt otroligt hela natten. Lyckades slumra till då och då. Klockan fyra var det uppstigning och då skulle bädden göras om till stolsits. 


Förstår ni vilken kontrast. Jag hade kunnat ligga både på längden och bredden. 


Efter incheckning gick jag ut på stan för lite käk och fick sällskap och en pratstund av denna svanslösa lilla rackare
 Ja det finns faktiskt en liten stad här. Har inte hunnit upptäcka så mycket av den ännu men något jag upptäckte var att det är högertrafik och att alla tutar hela tiden.


Gick en sväng till stranden och njöt av solnedgången 


Jag bor så fantastiskt fint


Bungalow nummer 105





Blommor i olika former och färger kantar gången till rummet


Granne med mitt boende var detta spa och massage ställe


Det måste prövas. Har inte fått massage eller fotvård sedan Koh Lanta


Nu blev det både och😁


Tog de lux!
Omg!! Vilken upplevelse


Nöjd med resultatet. 

I morgon blir det heldagstur i Vietnams skärgård med snorkling 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala