Påminnelse



Vilken fantastisk man. Det skulle finnas många Lars! Då skulle världen se annorlunda ut. När jag såg hans elever blev jag påmind om en gång i min ungdom. 
Jag jobbade på Uttrans sjukhus. Där fanns en Gunnar som var i sextio års åldern som mentalt var som en tvååring. Han fattade tycke för mig så varje gång jag kom till på mitt arbetspass sprang och mötte mig i korridoren.  Lade händerna på mitt huvud och sa"Du är fin du Karin". Sedan gick vi puls och temp ronden tillsammans❤. Underbara minnen.
När han flyttade tillbaka till sitt boende var jag och familjen där och hälsade på. Men han var bara intresserad av mig. Tog mig i handen och drog med mig in. De övriga fick snällt sitta och vänta i bilen.


När skymningen lägger sig på höjden


Häromdagen körde jag till Kilis och Evas favoritstrand, Aow leuk Fin strand men så enorma höga vågor (syns inte på bilden) så där vågar jag mig inte i.


Sairee beach är att jämföra med Long beach. Sanden är nästan vit och jätteskönt badförhållade


Sairee torsdag


Igår kväll blev jag bestulen på en bit kyckling när jag vände ryggen till. Gick in för att hämta lite havregryn. Men det kunde dom känna sig blåsta på. Gick tillbaka in med mina havregryn igen.
Det är nog samma par som kommer varje dag.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala