Till havsđŸŽ¶đŸŽ¶



Klockan nio blir jag upphÀmtad.
Det ska bli en heldag pĂ„ havet. 



Det tar lite tid innan vi hÀmtat upp alla som ska med. I hamnen Àr det stökigt och bökigt som det brukar vara


Det tar ungefÀr fyrtiofem minuter sedan blir det första stoppet.


Den som vill fiska kan göra det. FrĂ„n en lite plastsnurra och fiskerev. Minns nĂ€r jag bodde i Ängelholm.  Det kom en man ibland och stod utmed RönneĂ„ och fiskade med sĂ„dan utrustning. Av nĂ„gon anledning fanns det mĂ„nga vietnameser dĂ€r och dĂ„


Vattnet Ă€r helt fantastiskt 


SmĂ„ fina strĂ€nder. Vi snorkla pĂ„ ett par stĂ€llen. Men snorklingen Ă€r inte lika bra som i Thailand. Men vattnet Ă€r kristallklart 


Hittar en ledig solstol pÄ övre dÀck


och njuter


Sista stoppet. Men det blev ingen favorit. Packat med folk Àven om jag lyckades att inte fÄ med alla hÀr


Kaffet Àr sÄ himla gott Àven om jag första gÄngen tyckte att det var för sött. Nu ska det bli Vietnamesiskt kaffe nÀr jag kommer hem


NÀrmaste stranden Àr den bÀsta. HÀr kommer fruktförsÀljare. Köper fÀrsk mango och ananas.


SĂ„ gott 


Ligger i skuggan och lyssnar pÄ Sara Larssons andra bok Aldrig mer pÄ Storytel. Handlar om trafficking.


HĂ€r ska det bli ströbröd 


IgĂ„r trĂ€ffade jag denna sötnos pĂ„ vĂ€g in till stan 


Stan har bara en stor gata. Men Àr ganska stor. En förskrÀcklig trafik och övergÄngsstÀllen existerar inte. Det lÀr ska vara sju resor vÀrre dit jag nu Àr pÄ vÀg till


MĂ„nga mysiga restauranger


Pubar med mÄnga sorters öl. Deras inhemska öl Àr faktisk vÀldig god. Nu Àr jag ingen ölkÀnnare men denna vecka har det blivit en och annan


HÀr tog stan slut. I kvÀll Àr sista kvÀllen hÀr. Har redan packat och nu ska jag ut och kÀka sushi innan


PĂ„ Ă„terseende Pho Quoc och
Sunlight bungalow

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala