Allt på en gång

 

2012-05-16 18.34.33

Tänk att man blir lika häpen och överraskad varje år vi den här tiden. Det blommar så galet mycket överallt. Det här trädet tror jag är ett körsbärsträd! Man ser inte blommorna för alla blommor om ni förstår

2012-05-16 18.34.41

Men så här ser dom ut! Underbart vackra!

2012-05-17 13.45.47

Jag tog ledigt torsdagen eftersom det är en röd dag och vips så blev jag ledig fyra dagar! Tjooho! Vad gör vi då? Vi tog hojen och åkte till Uttran/Salem. Vet inte om det räknas till till någon av orterna. Kaffestugan har jag sett i alla år utmed motorvägen men aldrig stannat och fikat. För att vara säkra på kaffetåren så tog vi med en termos.

2012-05-17 13.12.48

Och det var väl tur det. För kaffestugan var stängd, så då blev det termoskaffe i syrenbersån. Att färdas med mc nu i denna tid är nästan en religiös upplevelse. I ena minuten luktar det nyklippt gräs, hägg, tallskog och även det som bönderna gödslar med. Vilken upplevelse! Kan rekommenderas!

2012-05-17 13.51.13

Vädret var jättefint varmt och skönt. Och när jag tänkt efter en stund så slog det mig att Kjell och jag var där med flickorna var små. Tror inte ens att Åsa var född. Men då satt vi lite mer till höger i en backe. Platsen är från tusentalet och många forngravar och runstenar finns det!

Idag fredag är jag bjuden till Irene på middag.Vi är bra på att prata och ska bli så trevligt.

Fånga dagen!

Kommentarer

  1. Oj så jag är glad för er skull att våren/sommaren har kommit. Nu har ni många mysiga mc-turer framför er. Mysigt ställe och tänk vad pengar ni sparade på termoskaffe istället för dyrt café kaffe :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är vackert där. Jag har fikat där med ungarna när de var små.
    Ja tänk så härligt med allt hoj åkande vi har framför oss :-)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala