Och så går nu tiden

 

2012-05-22 07.35.39

Som Helen och jag brukar säga med en suck, när vi var i Grekland och snart skulle åka hem igen. Det måste vara nu i dessa dagar som det är som grönast och blommar som mest. Allt på en gång. En alldeles grön och blank grönska om ni förstår. Efter en Greklands semester tex där all grönska är dammig så var jag lika förundrad över hur ren och blank vår grönska är.

Jag försöker nu ta upp mitt motionerande. Cyklar tre dagar och går två. Bättre än inget. Ryggen känns mycket bättre och knät är väl inte det bästa. Men man gör så gott man kan. Än har jag inte kastat in handduken.

2012-05-22 07.13.33

Häggen som doftar så underbart, nästan bedövande. Allra helst på morgonen när luften är fuktig.

2012-05-23 19.51.08

Ja kära nån vad veckorna går fort. I söndags fick jag hjälp av Lennart att slipa mina balkongmöbler. På måndagskvällen målades dom första gången, tisdags kvällen var så fin så då åkte jag till Väsby och satt ute i den varma kvällen. Och nu har dom också fått sig en andra strykning. Inviger dom gör vi på fredag med en liten sillbit och så kostade jag på mig några små svenska färskpotatisar, lite gräddfil och gräslök. Kan man begära något mer? Halleluja! Eller vad var det mormor Alice sa?

Njut nu alla av den här försommarvärmen som är så gudomligt skön.

Kommentarer

  1. Mormor Alice standardkommentar när hon upplevde något hon gillade var "Om det här tycker jag"
    Lilla skruttgumman

    SvaraRadera
  2. Det låter väl alldeles förträffligt med sill och färskpotatis!
    Inser väl att det är dags att slipa och olja utemöblerna igen, men vädret är alrig riktigt perfekt för det. Det ska inte vara sol eller regn, hmm...

    SvaraRadera
  3. Cykla och simma är väl bra när man har ont?! Man mår ju så bra av att träna (åtminstone när det är klart)
    Kram Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala