Att övervinna sin rädsla….

 

…är en seger.

Jag har idag varit på magnetröntgen! Är ingen baggis om man säger så. Förra gången var på Helsingborgs sjukhus och jag hade djävulskt ont trots morfinpump. Kanske är det därför som jag idag hade nästan dödsångest när de skulle titta på mitt ryggonda som jag haft sedan förra sommaren.Man ligger på britsen och åker in i det lilla hål ni ser. Armarna i kors på bröstet och därinne ligger du i 30 min och det slamrar och låter. Men det har hänt lite sedan sist både med mig själv och tekniken. Nu lyssnade jag på radio Stockholm och sköterskan pratade lugnt och beskrev vad som hände och hur lång tid det var kvar! Underbart när man kände att man var på väg ut “tunneln”. Inget för klaustrofobien inte. Men nu är det gjort! Så är det bara att vänta på besked om man ska skrotas eller hur det blir.

Men jag har hittat en metod när det gäller smärtan. TNS är fantastiskt bra. Så nu kopplar jag upp mig och kör intensivt några dagar sedan är man på banan igen!

Och så har man vunnit en seger över sig själv igen..

Kommentarer

  1. Ja, rädsla är bra att övervinna. Tänk vad mycket man kan om man struntar i att vara rädd för allt. Det är bara att tuta och köra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala