Tiden

 

1337870761243

Nog tycker man att tiden rusar iväg. Men den här veckan har varit förfärligt lång tycker jag! Det har ju varit så många korta veckor. Men i morgon är det fredag. Och då balkongen invigas. Det blev så fint.

Ikväll hade jag fått två gäst biljetter till en föreläsning . Det enda jag visste var att det skulle handla om kärlek.

2012-05-24 16.49.04

Det var en bra anledning för Helen och mig att träffas efter jobbet. Och på väg till föreläsningen gick vi förbi Slussen och det här är svårt att motstå. Stekt strömming på kavring. Himmelskt gott! Sedan skulle vi två virrpannor hitta till Sveavägen 114. Jag fick ju för mig att skulle vara 44 så vi rusade åt fel håll förstås. Kom 5 min för sent till Teater Pero. Och var tvungen passera föreläsaren på scenen för att hitta våra platser! Gissa om vi skämdes!

Madeleine-Grimhusen bubbla_1

Madeleine Grimhusen hette dagens föreläsare. Det handlade om kärlek, till sig själv och andra och hur sanna vi är mot oss själv. Och hur duktiga flickor vi tror att vi måste vara för att bli bekräftade och passa in i någon mall. Mycket tänkvärd och bra. Efter det måste vi stärka oss litet så det fick bli en mojitos på en kubansk bar.Det var inte den första mojitos som han hade gjort kan jag säga. Så god!

Öppna era hjärtan och var sanna mot er själv!!

Så det så!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala