Ett + ett = två

 

IMG_20130317_081017

Igår som var en lördag skulle jag då lämna Koh Lipe och ta mig till Koh Lanta. Om jag skulle betygsätta den ön så från ett till tio, en åtta. Kunde ha blivit en 10 om inte det var så meckit att ta sig dit. Men Karma beach är nog så nära paradiset man kan komma. Finns inga bilder i världen som kan göra den platsen. Åt och drack gott gjorde jag också.

 2013-03-17 15.25.15

Så lördag blev en resdag. Ställde klockan för att hinna käka frukost innan jag skulle bli hämtat av en taxi(tuck tuck) Tyvärr och slog magen till så igår hade jag en flytande dag. Bara the, coca cola och vatten. Men idag mår jag bra igen! Jo apropå bilderna överst så när jag kom hit hade börjat skymma och jag tyckte något rörde sig i sidoblicken (här är jag faktiskt lite rädd för kryp av alla de slag). Då såg jag en groda komma hoppande på fönstret. Den hade sugproppar under fötterna. Den landade i blomkrukan som har vattenväxter. Och i morse hade hon en bebis på ryggen. Mem när jag kom hem på em så var det bara en skumboll och i den låter det. Häftigt!

2013-03-17 12.13.50

Så var det då dags för att löga sig i vattnet. Det blev Klong Dau. Nej där passade jag inte riktigt in tycker jag. Så jag fortsatte…till Long beach. Det är lite mer hemma för mig. Men lite besviken blev jag. Det hade chanserat sedan jag bodde där. Den nuvarande ägaren hade semester! Mitt i turistsäsongen. Men det är mycket mindre folk här än när jag var här sist. Dom var nog på Koh Lipe i år Åt lunch och fick min dagliga dos av aloe vera fick jag i alla fall.

2013-03-17 14.08.12

Fick också prata lite svenska. Men det var engelska ett bra tag innan vi kom på att vi var svenska båda två. Hon reste runt i tio veckor med sin 18 årige son. Vilken ynnest att få rå om dom på det viset. Han hade vurpat med moppen i går och få sy ihop ett djupt sår i skallen. Men hade ju kört så försiktigt som bara tonårs killar gör! Hibiskusen här ovan är moderplanta till min lilla Thailändska jag har hemma. Tänk om det visste vilken skötsel den får. Ny och luftig jord och gödning. Här står den här stackarn i stenhård lera.

2013-03-17 14.50.43

Ja jag tolkar i alla fall att 13 är mitt lyckotal.

IMG_20130317_145455

Ni vet alla ni hur det känns när solen bränner som värst och saltet gör att det stretar,  när jag så kom hem, och fick av med alla kläder. Att då få glida, nåja, glida och glida:-) ner i det svala vattnet var nog så nära en religiös upplevelse jag komma. Så underbart ända tills jag kom på att poolskötaren skulle komma och fixa belysningen i poolen. Så upp och på med bikinin. Även om nu ska ska vara nåt bättre än utan kläder. En smaksak kanske?

2013-03-17 14.56.23

Efter jag kom hem hade de som sköter om huset varit här och dukat upp frukter. Precis som på beställning. Jag kom på på vägen hem att jag glömt att köpa frukt. Men vad är det för frukt längst fram. Är det meloner eller?

Kommentarer

  1. Har bågen aning om vad det är för frukt, tyvärr
    Är det palmen som André stod på, precis nedanför där du bodde då?
    Mys på
    Gun

    SvaraRadera
  2. Hej Karin, du ser ut att ha det bra. Själv ska jag åka till Friskis och köra ett baspass. Kram /Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ja du Karin det där med småkryp är läskigt. Jag är ju rädd för allt som rörs. Jag är också så imponerad av att du gör den här första delen helt på egen hand...det skulle jag aldrig klara. Nu räknar vi timmarna tills vi ses, bara två nätter kvar. Kram Ewy!

    SvaraRadera
  4. Frukten ser ut som Mango tycker jag. Vad konstigt med den dar shumbollen. Har jag aldrig sett forut. Ja, grodor finns det mycket av, men de kanns inte sa farliga. I overmorgon aker jag :)

    Lill-Asa

    SvaraRadera
  5. Jaha du Karin det ser ju inte ut att gå någon nöd på dej inte,
    det ser ju helt ljuvligt ut, ha det fortsatt gott.
    Många kramar Ewa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala