Fint främmande

 

2013-03-14 18.35.06

Det går väldigt fort att ställa in sig till det här livet. Blir väl värre när jag kommer hem. Men det behöver jag ju inte fundera på nu. Jag håller till på stranden på förmiddagen. Promenerar, solar (idag har det blåst och då blev det lite för mycket av solen, badar förstås och igår köpte jag en snorklingsutrustning. Det är så häftigt att ligga på vattnet och titta ner i en helt annan värld. Vid tolvtiden blir solen för het så då sitter jag och bloggar på restaurangen som tillhör resorten,  äter lunch och blir serverad fruktdrinkar (alkoholfria, det blir inte så mycket alkohol när man reser ensam) och här kommer en liten vind, underbart. Eftersom det inte finns ström på dagarna till AC går det inte att vara i bungalowen.

 

2013-03-13 15.53.00

Sedan vid sjutiden kommer det en tucktuck och hämtar mig och tar mig med till marknadsgatan (finns bara en). Då bestämmer jag vilken tid han ska hämta mig . Det tar kanske tio, femton minuter att gå och bitvis kolsvart när man ska hem. Nej jag lyxar till med  taxi tur och retur, 20 kronor! Jag har ju semester, strosar och kikar lite i affärer. Sedan blir det aloe vera massage. Underbart! Men igår dränkte hon mig nästan i aloe vera. Och så är det massage hela kroppen, ansikte och huvud. Gudomligt skönt. Igår kväll skulle min chaufför hämta mig halv elva men det han nog glömt så det blev till att ta en annan tucktuck, inte vet jag om det var en taxi men han körde mig i alla fall hem för 50 bath :-).

2013-03-15 06.27.34

Idag har jag varit längst norr ut till Karma beach. Det är så obeskrivligt vackert. Men tyvärr så tror jag att det skrivits så mycket om det här ön och det kan man se lite här och var. Dock inte här!

2013-03-15 06.29.12

När man kommer ner till stranden på morgonen kan man se spår av sköldpaddorna i sanden.

2013-03-15 07.41.09

Ja, tillbaka till resorten där jag bor. Och kommer jag tillbaka så är det här jag ska bo. En underbar familj som sköter om det hela. Inte för primitivt och lagom lyxigt,

Just ja jag glömde främmandet. Igår kväll när jag kom hem så låg det en kille på trappen och tittade på mig precis som”bor du också här”. Fråga mig inte varför det står SV på låret! Vet inte, han kanske också kommer från Sverige!

Kommentarer

  1. Du har en skön semester hör jag :) Kul att få en dörrvakt
    Må så gott
    Gun

    SvaraRadera
  2. Vad underbart det låter Karin. Är också sugen på den ön, kul att du är så nöjd med boendet.
    Ska läsa ikapp nu, missat att du bloggat.

    Kram anna

    SvaraRadera
  3. Oj va vackert och vilket härligt semesterliv du lever. Bra att du "kostar på dig" taxi, mörka gränder är inget för ensamma damer!Nu har vi packat, bara en dag till på jobbet sen kommer vi. Kram Ewy

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala