Årstider

 

IMG_20130308_132810

Lördagspromenaden påminde mig om att nu är det allt vår. Känns lite märkligt att jag imorgon ska förflytta mig till högsommarvärme. Och pratat med Åsa som nu har höst med +24.

IMG_20130308_133256

I torsdags var det två år sedan mamma gick bort (vilket fånigt uttryck). Hade på något sätt fått för mig att det var tre år sedan. Minneslunden är inte så fin nu men jag det känns ändå bra att göra ett besök innan jag åker. I tankarna kunde jag ju få berätta att jag ska åka. Jag kan riktigt höra hennes kommentar “ska du nu iväg igen”. Hon hade själv aldrig satt sin fot i ett flygplan. Så hon hade inte så stor förståelse för mitt reseintresse. Hon skulle nog ändå förstått om hon vetat att jag skulle få träffa Åsa. Det är nog den sista generationen som aldrig flugit.

IMG_20130308_155443

Nu är semesternaglarna på plats.

IMG_20130309_084503

Resebiblioteket är uppdaterat. (får nog lägga i handbagaget)

IMG_20130309_123620

Ja, så har det sett ut ett par dagar nu.

IMG_20130310_113156

Men nu är allt på plats. Sedan vet man ju ändå att man tagit med sig för mycket . Ni vet det där med i fall att!

Som sagt det är väldigt overkligt att jag ska ska gå där i sanden om ett par dagar. För imorgon ska Irene skjutsa mig till pendeln som ska ta mig till direkt till terminal 5 på Arlanda. Tack Irene du är en sann vän! Som också ska se till att mina  skivbeställningar kommer iväg. Hon ska också se till att mina rariteter (hibiskusarna ) överlever. Resten kommer Oskar att sköta om.

Kommentarer

  1. Ha en underbar resa sa ses vi nasta vecka!

    Lill-Asa

    SvaraRadera
  2. Ja nog packar man för mycket :) Man behöver ju inte ens packa en tandborste, allt finns ju att köpa där. Ha så himla skönt där och hälsa alla från mig :) Ge Åsa-gåsa en stor kram från mig
    Gunni

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala