Ledig dag från bloggande

 

2013-03-18 13.43.37

Ja, jag tog mig friheten att ta ledigt igår. Och det blir heller inte lika ofta eftersom vi blir fler här imorgon vilket jag tycker ska bli så roligt. Och i övermorgon kommer min minsting och delägare till detta fantastiska hus.

Bloggande har också varit mitt sällskap (allra gladast blir jag när jag får kommentarer och ser att ni är inne och läser. Det är kul.

Många av mina vänner och bekanta tycker jag är modig som “törs” åka själv. Men om man inte vågar möta det som man är rädd eller osäker på, hur ska man då veta om man klarar det. Då går man utefter vad andra kanske tycket är farligt eller läskigt och det kanske du inte tycker när du prövat. Jag tycker om utmaningar och det är väl en del av det hela.Det finns ett talesätt som heter. “Om man inte vågar ta steget, kan man bli stående på ett ben hela livet” Hu vilken fasa.

2013-03-18 14.19.45

Ja, igår så tänkte jag pröva och se om jag hittade till Old Town.Vilket jag gjorde:-) till och med tillbaka. Köra runt på moppe är nästan det enda man kan göra när det var så hett som igår. Så istället för att sola/bada på fm så tog jag moppen och och åkte tvärs över ön (jag reserverar mig lite för det). Passade på att käka lunch och shoppade lite. Ett fint armband blev det. Tyvärr glömde jag ta kort på stan, men det ser ut som i gamla westernfilmer. Träkåkar med fönsterluckor lite sneda och vinda de flesta av husen.

 

IMG_20130317_120819

När jag sedan körde mot “hemmet” så var jag lite osäker på om jag körde rätt men så slog mig tanken “för fasen det är ju en ö”, fram kommer man ju och mål i mun har jag också. En av flera fördelar med att åka själv är ju att jag får träna mig i engelskan. Och det är ju bra!

2013-03-17 12.07.58

Så eftersom det var för varmt på fm på stranden så blev det några bad på Long beach på em istället. Nautilus resort som var så mysigt är nu inte lika fint. Fast läget är ju makalöst bra. Ska jag kanske ta över det nästa år:-) Vad vet man vad livet har att bjuda? Gud så fint jag skulle kunna göra det!

2013-03-17 14.54.53

När jag sedan kommer hem välsignar jag poolen igen. Tar med mig en Breeser (drink på flaska) och där ligger jag och är tacksam för allt jag får uppleva. Jag är är väldigt lyckligt lottad människa.

2013-03-17 20.19.11

På kvällen då så blir det Saladan med ett myller av folk. Dock tycker jag kanske att det är mindre folk nu än för tre år sedan.Där kan nog köpa allt ifrån friterade kackerlackor till “Armanikostymer”. Fantastiskt eller hur?

2013-03-19 13.10.21

Nu när det rödaste röda lagt sig så gjorde jag det med .På stranden, alltså. Äntligen hittade jag tillbaka till Poppes fredags belöningsställe. Underbar strand där jag också kunde hyra mig en solbädd. Det är annars inte någon rolig syn när man ska försöka kravla sig upp från liggande till stående, sedan till poolen och den lilla drinken.

2013-03-19 13.46.29

En ljuvlig blåbärsshake i väntan på maten.

2013-03-19 13.54.11

Vårrullar, så goda.

Stå inte på ett ben för länge. Du kan, om du vill!

Kommentarer

  1. Precis, det är en ö. Så tänkte jag när jag skulle visa Emma Lanta :)
    Super fina bilder och blåbär (växer de i Thailand?) shaken såg smarrig ut :)
    Snart får du sällskap, ser fram emot de bilderna också. Mys på
    Kram från Gun

    SvaraRadera
  2. Vad underbart du har det! Så glad för din skull.
    Snart får du krama minstingen också :)

    SvaraRadera
  3. hej Karin! idag är det vårdagjämning o det kan man inte tro!
    Det viner o blåser o snöar o är råkallt.Nu står vi knappt ut här i sverige längre...Det ser så skönt utpå bilderna o det blir roligt för dej o få lite sällskap nu.kram annette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala