Modig

Ja det säger många att jag är som reser ensam. Det har gått bra hela tiden. So fare😊. Flyget lyfte tidsenligt 18.20 i tisdags. Försökte sova, men misslyckades. Efter åtta och halvtimme var jag i Peking, där var det fyra timmars väntan. Då slog tröttheten till. Jag tror jag somnade omedelbart. Vaknade drygt fem timmar senare och landade som det stod på biljetten 06.05. Jag var ju nyvaken och trodde att de var morgon. Men nej , det var kväll. Hejåhå det blev en kort dag😀
Bodde kungligt på 48 våningen som var womens flor. Hur flott som allra helst. Kan jag varmt rekommendera. 606 kr per natt. Som hittat. Där bodde jag bara en natt. Nu bor jag också väldigt fint i en liten svit eller lägenhet på elfte våningen i ett annat distrikt med skytrain alldeles runt hörnet.
Ikväll tyckte till och med jag att jag nog var lite modig i alla fall. Promenerade ner till floden och tog flodbåten, visste inte riktigt var jag skulle hamna. Klev av  båten och satte mig och åt en skaldjurspasta som var himmelsk god. Sedan träffade jag på en liten hundvalp som var så söt. Den hade jag kunnat ta med hem.
På väg tillbaka träffade jag på ett  väldigt trevligt  par från Australien som jag sedan hade sällskap med nästan ända till hotellet. Man träffar på många trevliga människor när man reser ensam.
Ni får ursäkta men jag får blogga från mobilen tills jag kommer till Koh Tao.
Ha det gott
Kramar 

Kommentarer

  1. Men vilken söt liten hundvalp. Ja, du är jättemodig som reser själv. Men du får ju bestämma allt själv och det är ju trevligt. Du ser ut att ha det kanon. Stor kram från yngsta dottern

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa och se Karin! Du är verkligen modig och kommer träffa så otroligt många människor Tack vare att du är själv och det är ju alla möten som gör resan så speciell. Kram Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala