Ingen ordning på årstiderna

 

IMG_0017

Årstider kommer och går. Men det är ingen ordning i den här familjen. Den 25 februari står det några blåfrusna pingviner och fryser både ute…..

IMG_0015

och inne! Och åkte mot Thailands värmen….

för att sedan åka mot hösten i Australien!

Och nu sommar. Ja jag säger då det. Blir inte deras hjärnor förvirrade så vet jag inte!

image

Här i Svedala är det ordning och reda. Fyra årstider är det och dom kommer i ordning! Hösten kan ju vara fantastiskt vacker…

2011-10-18 18.52.48

Men inte alltid. Igår var jag och Helen ute och käkade och var på smycke- utställning. Tänk så mycket vackert det finns att smycka sig med. Vädret kunde ju varit bättre men det ösregnade hela tiden.

Och imorgon (torsdag) åker jag och Lennart till Helsingfors med Silja serenad. Vi kommer tillbaka på lördag morgon. Det ser jag fram emot. Ska bli så mysigt! Vi ska bo i en av hytterna mot gågatan. I nästa blogg finns det nog ett litet reportage från den resan.

Ha en trevlig kväll

Kommentarer

  1. Det är en toppen fin båt. Ha så kul
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag har fortfarande inte förstått att november är en vacker månad och juni hör till de sämre. Nu när sommaren närmar sig så känns valet att emigrera förbaskat bra, även om vintern här inte var något att fasa för :)
    Hoppas att ni får det mysigt på kryssningen. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala