Liten och söt

 

Just nu så tänker jag på Lukas som fått sig en djäkla smäll. Inte vet jag om det var en puck eller om det var nån som dum. I så fall skulle jag vilja ta ett snack med den :–)) Stackars liten, höll jag på säga. (Han är förstås två, tre huvuden längre än mig). Så, så liten är han ju inte. Nu får Isabell pyssla om honom. Mycket kärlek gör susen.Och så får jag hoppas att det blir vila, några veckor. (Här så är det fiskaren som är i farten på Vätö). Liten och söt som bara den!

DSCF1363

Lördag morgon på väg till tunnelbanan. Frost i gräset och det skrapas rutor på bilarna.Ja, nu börjar finveckan. Ledig tisdag, arbetar onsdag och torsdag sedan blir det en resa till Helsingfors, hemma på lördag igen.Men först var det att jobba helg. En helg som varit lugn och de som kommer har man tid att prata lite längre med. Det känns bra.

DSCF1368

Det är nästan lite skönt också att jobba helg. Det är tyst och lugnt i korridoren. Och fina arbetstider 08.30 till 15,15.

DSCF1365

Nu börjas det igen med halkiga spår. Idag när jag gick hem kändes det nästan som om det skulle kunna börja snöa när som helst. Huga ligen, det är tur att man har Australien semester att längta till i januari. Och en ledig vardag (även om det är ett tandläkarbesök inbokad) är så himla skönt.  Särskilt på kvällen innan och veta att ingen klocka ringer och man får käka frukost framför Godmorgon programmet.

Nu ska jag titta på den nya Danska deckaren som började förra veckan. En riktig rysare.

Må så gott och tack för titten.

Kommentarer

  1. Å, var den idag? Jag Fick för mig att det var på onsdagar!?
    //Kram Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala