Fast

DSCF1350

Ja, även jag är fast. Och det kunde man ju räkna ut med bara röven. Jag älskade ju alfapet.

DSCF1356

Efter gårdagens helvetesdag har jag lugnat ner mig. Vill inte ens ödsla min energi på människor som inte förstått att dom jobbar i ett service yrke. Usch, säger jag. Till råga på allt annat igår så köpte jag en trisslott som jag slarvade bort i rena ilskan. Så idag när jag skulle gå och handla och såg de vita strecken himlen så tänkte jag på min trisslott. Tänk om någon annat satt där uppe och mådde gott av vinsten (för det är klart att det var vinst på just den lotten). Hoppas han/hon får en trevlig resa!

DSCF1355

En ledig dag ska man ju göra nåt. Så eftersom jag städade och hade tvättstugan i en rasande fart igår kväll så var det inte så mycket kvar att göra?! Jag satt  i en timme kanske två och försökte reda ut det där med pensionen. Inte lätt trots att jag hade en expert i telefonen. Herre Gud säger jag då! Ett gott råd till er yngre. Håll er till en arbetsgivare hela livet. Jag har ju haft en massa arbetsgivare (är väldigt bred i yrket, inte bara kroppsligt). Dess utom tillhör jag dom som får pension både i det gamla och nya systemet. Hur i allsin dar man gör så får man nog leva långt under existensminimum. Har alltid arbetat heltid och ändå då  är det väl färdigrest. Får väl göra som tjejerna gjort. Thailand är inte så tokigt, varmt och gott och framför allt billigt att leva i.

 

DSCF1357

Nypon är så vackra nu på hösten. Dom lyser riktigt röda.

DSCF1358

Vet inte om ni ser vad det är för figur på bilen? En pingvin! Shit, tänkte jag nu kommer dom hem :- ) Nejdå det var bara fantasin som skenade iväg!

DSCF1359

Detta var målet för dagen. Ett riktigt trevligt Lidl. Jag som inte tycker om affärer där det ser ut som ett lager, tycker faktiskt om den här ganska nya butiken.

DSCF1360

Eftersom det skulle storhandlas idag och den lilla röda inte är i min ägo längre, så fick det bli del lilla att dra maten i. Gick riktigt bra!

DSCF1361

När jag ändå var i farten så snyggades till ute på trappen.

DSCF1362

Ja, så här ser det ut när det lagas en tre rätters middag.  Avokadosallad. Viltgryta på älg. Och äppelpaj med glass.

Ha nu en riktigt trevlig helg på er och kom ihåg

  • Gårdagen är historia
  • I dag är en gåva
  • I morgon är ett mysteri

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala