Kulturell/kultur

 

2011-10-25 07.22.15

Jag har i veckan gått till och från Årsta fältet. Där tar jag tvärbana till Gullmarsplan. Jag är inte helt återställd i mitt knä och lär väl inte bli det heller eftersom det är artros jag har. Tänkte dela upp ansträngningen så jag tar halva sträckan på morgonen och den andra halvan på väg hem. Det har varit väldigt dimmigt den här veckan. På bilden är det tre kaniner som ystert skuttar runt men dom syns tyvärr inte.

Fredagskvällen bjöds det på tre rätters middag http://www.restaurangmaestro.se/ mycket god grekisk restaurang med underbar Grekisk musik i högtalarna. Då vaknade den grekiska längtan igen. Oj så mycket underbart jag har upplevt under alla dessa år som jag återvänt till någon av Greklands öar.

DSCF1406

Lördag morgon vaknar vi Väsby och tar det lugnt, som betyder frukost och tidningsläsning i sängen. Åkte sedan in till stan och passerade Hötorget som är vackert i alla årstider. 

DSCF1408

Vilken färgprakt. Men tulpaner nu? För ca tio år sedan kunde man endast få tag på tulpaner i Danmark och då satt löken kvar. Dom tidigaste kom så lagom till min födelsedag i januari. Ur led är tiden!

DSCF1411

Soligt och grant var det som synes!

DSCF1415-1

Fantasifulla skapelser.

DSCF1416

Vi hade redan i veckan bestämt att vi skulle ta något av muséerna som jag inte varit på tidigare. Så det fick bli Moderna eftersom det var en utställning av bl a Monét och Turner.

2011-10-29 14.44.26

En av de mest kända Monet gjort.

2011-10-29 14.46.14

Dom är ju dekorativa men det ser ut som konstnären snubblat med färghinken på väg mot staffliet. En fantastisk utställning jag varmt rekommenderar!

2011-10-29 15.11.06

En del var ju lite märkliga men det sätter ju igång fantasin onekligen

2011-10-29 15.12.50

Om jag fått välja på något av allt som fanns där så den här väggdekorationen jag blev mest förälskad i. Visst är den fin? Vågade inte titta på vad den kostar.

DSCF1421-1

Söndag skulle vi ha gått på orgelkonsert men det blev de stora möbelvaruhusen i stället. Vi avverkade både Mio, Stalands och Ikea. Det var meningen att vi skulle på EM men något sådant fanns inte i KK. Lennart ska köpa soffa och jag ska vara smakråd.

DSCF1425

En fin matta hittade vi!

DSCF1426

Det kan bli en Greta som var jätteskön och bra pris. Dock lite svårmöblerad. Så det blir kanske fler besök på soffavdelngar.

DSCF1399-1

Och så blir det veckans sötaste. En del har veckans båt (Lotta) då kan ju jag ha veckans bebis. Visst är hon söt lilla Ava tre dagar gammal. Så fulländad på något vis.

En låång blogg även idag så vi fortsätter med kultur imorgon!

Ha det gott och så tar vi tag i veckan och hoppas den går fort.

Kommentarer

  1. Jag fick fem röda tulpaner när Oskar var nyfödd från dig, det var otroligt tidigt då! Moderna museet har jag aldrig besökt men står på min do it lista!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bebis och även fina höstbilder. Moderna har jag nog varit på 2 gånger tror jag. Dock medtvingad av skolan både gångerna :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala