IT konsult på distans

 

IMG_0059

Ett geni i full aktion. Bilden är tagen förra julen på Irland. Där vi hade ett fantastisk julfirande. Kan ni förstå att man kan sitta på andra sidan jorden och fixa så jag kan fortsätta blogga.Jag blir så imponerad och önskar att jag kunde en liten del av vad hon kan när det gäller datakunskap. Tack snälla Åsa för att du har så stort tålamod med mig. Jag som har så svårt att be om hjälp måste vika mig ibland, men innan dess har jag svurit, svettas och provat allt. Förmodligen bara gjort saken värre!

DSCF1326

Förra veckan var det ingen vanlig vecka. Onsdag och torsdag var det utbildning och föreläsningar inne i stan.  Mycket bra och roligt att träffa kollegor från hela landet. Onsdagen avslutades på Trottaria Romana på Mälartorget. Efter dagens ämnen och en runda på stan, så hann vi också med ett litet pub besök innan maten.

Det bjöds på en trerätters middag. Jo, jag tackar! Tyvärr fick jag en nästan rå fläskfilé

DSCF1328

Här mina kära kollegor från SÖS, Ewa och Agneta

DSCF1344

På torsdag kvällen var Irene här på middag. Trevligt som vanligt! Hon kom med de vita astrarna (heter det så?) Och på fredagen fick jag jättevackra rosor av vännen.

DSCF1338

Lördagen bara försvann. Jag fick frågan att hoppa in och jobba extra. Rara pengar blir det. Ljuva söndag frukost och tidningsläsning på säng, sedan ladda termosen och fixa mackor och ut i svampskogen! Alla som varit ute pratar om att det finns så mycket svamp och visst fanns det svamp. Kära nån! Jag satt i timmar och rensade och blev servad med mat och och lite sött och gott i glaset

DSCF1340

Fransk löksoppa! Jättegod!

DSCF1342

När jag kom hem till Stureby stod där en ledsen Thailändska och tittade anklagande på mig.

DSCF1348

Ja, nu mår jag bra i mitt knä så nu finns inga ursäkter för att inte gå till jobbet! Men får väl ta det lite lugnt. Så jag går från tvärbanan station Årstafälten, genom koloniområdet där det blivit lite höstligt och vackert.

DSCF1347

Oj, vad skönt det är att kunna gå ordentligt igen! Och vad roligt att kunna blogga igen!

Ha det gott mina nära och kära. Och tänd ett ljus istället för att förbanna mörkret

Kommentarer

  1. Vad var det för fel på bloggen då ( eller var livewritern) Visst är det en vacker årstid nu? Så här när många blad ännu sitter kvar i alla sina färger!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig vecka det såg ut att ha varit. Massor av god mat, vänner och höstfint. Ja min fru hon kan nästan allting :)

    SvaraRadera
  3. Kära sväris,
    Jag är bara glad att kunna hjälpa dig och dessutom gjorde jag ju det av lite eget intresse också så att jag får läsa din blogg igen :)
    Skönt att du mår bättre i knät!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala