Ladys in red

 

.Fredags kvällen var bokad till optikern. Både Lennart och jag behövde bli synundersökta. Det var många år sedan jag undersökte mig. Det på nära håll hade förändras. De sista glasögonen har jag beställt på nätet utan synundersökning. Så det blev två par för samma kostnad som ett par. Och då passade jag på att få ett par jättefräcka solglasögon som också är progressiva. Man slipper alltså byta av och på när man ska läsa (på prislappar) . Dessutom behövde jag ett par nya riktigt bra solglasögon.

Efter det blev det middag i Väsby.

Lördagen sov jag länge, läste tidning och fick frukost på sängen. Jag älskar lördagsmorgnar. Ingen klocka ringer och man får vakna sakta. Underbart!

DSCF1493

Alla vi tre hade tydligen bestämt oss för att det var rött som gällde idag.

DSCF1495-1

Och alla hade vi kommit till Lindåsvägen för att gratta Axel som fyllde 17 år. Ett väldigt trevligt kalas. Det är så roligt att träffa dom som man en gång varit väldigt nära, men som man inte träffar annat än vid sådana här tillfällen.

DSCF1499

Här Axel med sin fina mamma.

DSCF1502-1

Söndagen blev också en underbar sovmorgon. Efter det skulle det bli en långpromenad. Medan Lennart hade tvättstugan. Sedan packades ryggsäcken med kaffe, ärtsoppa med knäckebröd med senap. Jisses vad gott det blir när man kan sitta ute och äta.

DSCF1507

Vädret var inte det bästa men frisk luft och några tusen steg blev det.

DSCF1509

När vi gick tillbaka så hittade vi några trattisar i vägkanten. Och när vi sedan såg oss omkring så var det hur mycket som helst. Nu prövar vi att torka svampen så har man något att krydda med.

DSCF1511

Jag skulle få en överraskning av vännen. Jag hade försökt gissa men inte lyckats. Och egentligen ville jag inte veta heller. Jag älskar att bli överraskad. Till södra station åkte vi. I baren på Rival blev det en drink.

Och vem stod bredvid mig på armlängds avstånd? Jo den här mannen. Han ser ju inte sämre ut i verkligheten om man säger så. Och en jättegullig pappa verkar han vara. Han hade hela familjen med sig. Inga drinkar dracks det där utan kaffe och läsk.

DSCF1515

Vi hade alla kommit för att se den här mannen. Owe Thörnqvist, 82 år ung som skuttade runt på scen som vilken ung artist som helst i tre timmar. Vilken man säger jag och vilket tempo hela tiden.  Det var en massa kändisar där som man fick frottera sig med.

Ja kära nån vilken helg.

 

Sköt om er och kommentera gärna ni som tittar in.

Kommentarer

  1. Vilken helg och vilka fina Ladys in red!
    Shit, det är verkligen inte långt kvar tills ni kommer. Oj oj så kul.

    SvaraRadera
  2. Han är bra på att fixa trevliga överraskningar din Lennart. Mysigt!
    Puss

    SvaraRadera
  3. På Solrosen äter vi utomhus varje måndag och fredag, det blir liksom godare då :)
    Nu är det inte långt kvar tills vi åker, jag har börjat packa. Jag kommer troligtvis hinna packa om ett par gånger.....
    MysLennart, så snäll han är :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala