Ja, så var det fredag igen

DSCF1535

Fredagar är fina dagar. Idag var en ledig dag. Och det var väldans så skönt. Jag var bjuden till Irene på middag på torsdagskvällen och fick sova utan att någon klocka ringde i går morse. Sov till nio! Undrar om det är med sömn som det är med andra saker att när man blir äldre så blir man mer och mer som ett barn. Jag är långt ifrån något barn men som en trött tonåring som kan sova hur mycket som helst. Jag hoppade upp ur sängen när jag kom ihåg att att Marie skulle komma och lämna sina övervintrade pelargonier till min källare. Jag hade lovat bjuda på jordärtts skocka. och jag hann precis ta cykeln och stödhandla lite innan hon kom.

På eftermiddagen när Marie åkt hem drog jag mig mot gamla stan och Monks öl/vinbar på Kornhamnstorg. Det blev lite After Work fast utan work den här fredagen.

DSCF1526-1

Jag har en väldig händig och trevlig granne som heter Sanna. Hon är mycket för att pynta och stå i. Så här såg det ut när jag kom hem!

DSCF1528-1

Och ibland på kvällen när ljuslyktorna lyser är det så vackert

DSCF1537

Lennart är och uppvaktar sig bror som fyllt år så var jag ensam en lördag kväll. Gör mig inget eftersom jag ska upp till jobbet imorgon. Så i dag efter jobbet så tog jag mig in till stan. Var ner i Hötorgshallen och köpte räkor som jag ska pilla med ikväll.

DSCF1541

Obelisken var väldigt jul dekorerad.

Ha en fin helg

Kommentarer

  1. Vilken lyx att få sova tills man vaknar. Jag vaknar dock för tidigt tycker jag själv när det är helg. Typ mellan 06.00-07.00, och Det är väl lite väl tidigt. Det har nog dock med mitt jobb att göra så det blir nog bättre snart.
    Otroligt fina juldeorationer vid Sergelstorg.

    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala