Så lite….

 

2011-11-29 12.30.58

…..som betyder så mycket!

2011-11-29 14.49.45

Jag brukar inte handla på second, hand men idag slog jag till. En omlott blus á 40 kr (snygg till vita capribyxor) och ett reflex för 20 kr. Det blir kanske en smörgås med julskinka på, till någon hemlös i Stockholm, hoppas jag.

2011-11-29 14.50.20

Inte bara till Stockholm har jag bidragit till något gott. Den här penga börsen ska jag ha med mig till Australien. Den har kvinnor i Bangladesh suttit och broderat. Det kallas visst för något den här brodyren, jag vågar inte ens försöka mig på att stava till det. Bra att ha för gemensamma pengar när man är fler än en som reser. Jag har slitit ut den gamla. Sedan flera år tillbaka har jag alltid haft en gemensamhetsbörs att ta ur när man handlar mat på affären eller är på lokal och äter. Man äter ju ungefär detsamma och om någon ätit för en tia mer eller mindre spelar ingen roll. Det jämnar alltid ut sig ändå.

2011-11-29 12.06.53

Idag har jag varit till kiropraktorn och fått svar på röntgen. Det är samma skit i ryggen som knät och höften. Det kommer med åldern. Inte nåt att göra åt och inte nåt att se fram emot heller för er som inte nått den aktningsvärda ålder som jag gjort. Det är väl bara att acceptera och gilla läget som det är. Det finns det besked som är så mycket värre att få.

2011-11-29 12.08.33

Min kiropraktor finns på Mariatorget. Så efter att ha varit där så strosade jag Hornsgatan fram, som är en favoritgata för mig. Jättemycket trevliga affärer.

2011-11-29 13.01.19

En av mina favoriter är den ni ser på bild Village har inredning och design, Afro art, mineral art (smycken, stenar och mycket annat) och sekond hand som inte luktar snusk(förlåt, men det gör det i de flesta)

2011-11-27 21.46.28

Ja så såg det ut norr om stan i lördags. Snön yrde i blåsten.

2011-11-27 16.07.51

Vid Väsby station har de smyckat ett stort träd, Väldigt vackert.

Var rädd om er nu

och stressa inte ihjäl er. Det kommer fler jular.

Kommentarer

  1. Vilken fin blus och börs! Jag vill också ha en, att ha lurarna i så det inte trasslar in sig i de andra grejerna i handväskan. Köpte du den med på Stadsmissionen?

    SvaraRadera
  2. Vad bra med plånkan. Jättefin. Blusen var också jättefin. Vad kul att se lite vinterbilder från söder. Det känns som igår som man var där.

    Vilket skit med ryggen. Då får väl dricka en massa vin som bedövning kanske.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala