Rensa och släng

DSCF1477

Fredagen tog jag helg. Mötte Lennart i stan och promenerade sakta upp mot Jacobs kyrka för att gå på orgelkonsert. Den som vi skulle gått på förra helgen. Men på väg dit passerade vi Gallerian. Lennart tyckte han behövde ekipera sig, under tiden så strosade jag runt och titta vad jag hittade. Blir fint i januari. Det svarta “trasan” skulle jag aldrig ha provat om det inte varit för den jättetrevliga unga expediten. Hon hade verkligen hamnat på rätt plats i livet. Den svarta var väldigt snygg på. Och det såg hon innan jag fått den på.

Det blev till att glida in i kyrkan 10 min försent. Det var det värt. En fin konsert var det. Efter det så åkte vi till Väsby och tog kväll. Lördag blev en riktig slappardag då inte något särskilt hände. Vi åkte till Stureby och lagade mat.

Solens mat : en matreseguide till Italien (häftad)

Till middag inspirerade den här mannen middagsvalet. Det blev en pappardlle med lax. Ljuvligt gott!

DSCF1475

Eftersom vi hade slappat tillräckligt så blev det förrådsrens på söndagen. Jisses,  vad man samlar på sig. Idag har jag varit till tippen 2ggr (tur att det är gångavstånd). Jag måste säga att idag har jag saknat min lilla röda. Men det gick bra det här också. Fast armarna hänger ner till fotknölarna, och upp och ner till källaren hur många gånger som helst. Jag har idag kastat 20 års rökavvänjnings material. Inte bara utbildningsmaterial utan också resultat, kurvor och diagram. Jag kan nog stolt säga att jag lyckades väldigt bra som rökavvänjare.

DSCF1482

En period sysslade jag också men kostgrupper, det var ett gäng stora skånska damer som skulle gå ner i vikt. Petra gick det bra för. Tyvärr gick det inte lika bra för alla. Men man kan inte lyckas med allt!

DSCF1480

Den här källar rensningen har varit en resa genom hela mitt yrkesliv. Det är väl så här man rensar när man närmar sig slutet. (Gud så dramatiskt det lät!) Jag kan fortfarande komma på mig själv läsandes lediga platser. Svårt att inse att det snart ska vara färdigt med att arbeta.Men måste väl ändå säga att jag  haft ett fantastiskt intressant yrkesliv ändå. Som 14 åring började jag arbeta på mitt första riktiga jobb (gick ur sjuans klass,  åttan var frivillig på landet där vi bodde.)som postbud på ASEA i Ludvika. 15 år var jag när jag flyttade till Stockholm första gången. Det har ju blivit några vändor hit. Fick direkt jobb hos Körsnär Jonsson i Södertälje där jag satt och lagade och sålde pälsar. Jag fick också gå modell vid flera tillfällen. Efter det har det varit sjukvården och företagshälsovård. Jag har också hunnit med några vårdcentraler, hemsjukvård och begravningsbyrå. Nog kan man väl säga att jag är bred, inte bara i omkrets utan även i yrkeslivet. Egen företagare, först med rökavvänjning sedan med skivan.

DSCF1479

Ja, och så ett litet, men kärt bekymmer. Jag ska ju ha både sommarkläder och vinterkläder framme. Så nu är sandaler blandat med vinterkängor huller om buller. När nu förrådet blev rensat så fick jag också plats med balkongmöblerna där nere. Så då blev balkongen vinterbonad också. Julsakerna kom också upp. Tänker bara ha adventsljusstake och stjärna i år.

Så nu är jag slut och det är bloggen också.

Må så gott i cyberrymden

Kommentarer

  1. Jag tycker att man mår väldigt bra av att rensa ut i förråd och garderober. Nästan lite renande.
    Snart är det som sagt dags att ta på sig den svarta toppen och åka hit. Nu klockan 07.30 är det 23 grader och mitt på dagen ska det bli 35 :)
    Puss

    SvaraRadera
  2. Oj så mysigt att börja plocka fram sommarkläder och köpa lite nytt! Ni är ju snart här. Jag och Eric gick och rabblade vad som skulle hända alla veckor fram tills nyår och det kändes inte som det var så många.

    Vi har också gjort en rensning i helgen, känns alltid lika skönt när det är klart. Vi har det lite enklare då vi har en liten tomtenisse som hämtar allt från vårat lilla soprum bredvid vår dörr.

    Ha en fin vecka
    kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala