Mitt i naturen

017 - Kopia

Uppe i Blue Mountian såg vi vår första papegoja, Rosella heter den visst. Annars är det svårt att få se dom eftersom de flyger ofta i flock och är snabba som attan.

2012-01-26 17.54.13

Men häromdagen satt det två stycken och jag förstod en stund senare varför dom satt just där. Grannarna matar dom förstås!

070 - Kopia

Den här “lilla” hade gjort ett stort jobb. Marie, vi lämnade honom kvar i Jervis Bay!

082 - Kopia

Här är min favorit!! Kookaburran! Vi vaknade varje morgon vid fem tiden när dom vaknar och samlats! När de satte igång sitt skrattande läte var det svårt att hålla sig för skratt även om man var nyvaken.

Visst låter dom härligt!!

2012-01-27 14.34.06 - Kopia

Fågel eller fisk? Fy tusan så stor. På Sydneys aquarium såg man verkligen hur stora dom är. Vi gick i en tunnel av glas där man såg mycket både fula och fina fiskar under ifrån.

2012-01-27 14.45.32 - Kopia

Pingvinfamiljen in real life.

2012-01-27 15.21.57 - Kopia

Enorma!!

2012-01-27 15.40.32 - Kopia

Leopard rocka kan den heta det?

DSCF1756 - Kopia

Korsspindeln som fäller in sina ben och bildar ett kors!

DSCF1759

Ibisarna var också törstiga i Centanniel park där vi firade födelsedag!

DSCF1760

Han var inte bjuden men kom ändå.

DSCF1783

De vita svanarna mycket ovanliga här. De svarta är lika vanliga som de vita är i Sverige

DSCF1841 - Kopia

Ber om ursäkt, men Gunilla ville ha sin plats här. (fick lova att inte skvallra för Åsorna). Här med sin nya baddräkt.

DSCF2042

Vi hade våra förväntningar om att få se kängurur infriades efter att ha varit i Jervis bay i tjugo minuter. Här är mamma och Joey som alla kängurubarn heter. Hon var på tre meters avstånd! Helt magiskt!

DSCF2159

Gun i sin nya leoparddress :-)

IMG_0264

Mycket märkliga djur finns det. Flygande rävar som finns i Botaniska trädgården på dagarna. På kvällarna flyger de rakt över oss i Randwick (vi sitter på takterassen och ser dom komma flaxande över oss) på väg till någon av parkerna och äter hela natten för att sedan återvända fram på morgonkvisten.

IMG_0265

Låter gör dom också!!

IMG_0347

Den hittade vi på stranden i Hyams beach.

IMG_0352

Med den här fina bilden avslutar jag bloggandet i Sydney. Jag kommer säkert att återvända med mera bilder framöver.

Vi tackar Pingvinerna så jättemycket  som haft oss boende, visat oss mycket som vi aldrig skulle fått uppleva annars. Vi har haft en så fantastisk tid här.

Älskar er och på återseénde

Kommentarer

  1. Åh vad jag har njutit av er resa jag med via bloggarna, så kul att se hur ni haft det & själv minnas tillbaka, Välkommen hem till det kalla Sverige & säkert din varma Gubbe <3 Kram så länge !
    Lollo

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem Karin. Att få se och uppleva en känguru på nära avstånd är en dröm jag har. Hoppas jag också ska få uppleva just detta. Jag förstås att det var magiskt.

    Ha det fint

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala