På väg

Första etappen är avverkad. På Heathrows flygplats där vi skulle  vara i drygt 4 timmar. Tiden gick ganska fort. Vi strosade runt, det fanns många butiker att kika i. Klockan 21.15 gick vi på Quantas jätteflygplan. När vi väl hade kommit upp så serverades det middag. En liten drink och lite rödvin sedan släktes det ner och det var dags att sova. Inga problem faktiskt. Vaknade och tittade på någon film, sedan frukost igen och så var vi i Bangkok efter 11 timmar. Där blev det lite panik när vi skulle på efter tankningen. De hade sagt fel gate, så innan vi fick ordning på vilken gate det var planet stod på, så var det lite rörigt. Sedan var det bara  sista etappen kvar, 9 timmar till Sydney. Där Åsorna och Pontus stod och välkomnade oss, förvånads vis pigga.

När vi kom hem till  Randwick så  fick vi ett litet välkommenhitpaket med lite godsaker.

Vi hade också presenter med som öppnades till frukosten              .

Det blev inte så mycket aktivitet första dagen, men en promenad ner till Coogee beach blev det. Vågorna gick höga så det blev  inget dopp. Lite spretande med tårna bara..

Jet lagen är verkligen inte rolig. Man trampar luft och har noll koll på omgivningen

Vid Coogee beach åt vi lunch. Sedan fick vi äntligen gå hem och sova middag. Och just i denna stund så har jag nickat till flera gånger. Men det går.

Klockan 01.30 var jag uppe , pigg som bara den. Gick och lade mig igen och lyckades somna igen. Vaknade 06.30 och gick upp på terrassen där både Kjell och Gun redan satt.

Efter lite frukost och handlande så begav vi oss till Manly Beach. Innan dess så studerade vi Operahuset. Vilken fantastisk byggnad!

Så här sitter urbefolkningen aboriginerna och blåser i sin lur.

Harbour bridge. Dag två var det och nu måste jag gå och sova. Men den här tröttheten går snart över säger de som vet.