Tillbaka igen

2012-01-23 11.28.23

Tillbaka i Randwick igen. Åsorna tillbaka till sina jobb och vi får klara oss själva. Det var en fin och solig dag så det fick bli Coogee beach. På väg dit hittar vi Svens pizzeria som har det som liknar Svensk pizza. Vi har ännu inte provat den.

2012-01-25 20.22.00

På onsdagen hade vi stämt träff med Åsorna som skulle komma direkt från sina jobb och vi skulle möta upp i Darling harbour. Men kära söta vad det regnade. Himlen var vidöppen och alla såg ut som dränkta katter. Lill-Åsa som kom sist hade vi köpt lite torra kläder till. Vi hade bestämt att bjuda Australiensarna på middag för all gästfrihet och tålamod att ha oss boende hos sig. VI HAR HAFT DET SÅ FANTASTISKT BRA Och det tackar vi så mycket för.

2012-01-25 20.28.03

Men som sagt vilket väder. Men när vi skulle hem igen så hade det avtagit något.

DSCF2098

Australiens nationaldag tog vi bussen till Balmain där Åsa tidigare jobbat. Här är hennes lunchrum kan man säga.

DSCF2111

Balmain är typ som Södermalm. Väldigt hipp att bo här. Lunch fick bli våfflor och glass i en park. Sydney består av en massa stora parker. Den här tillhör inte dom största men i alla parker sitter folk med sina picnic korgar i gräset och har det trevligt.

DSCF2118

Härifrån fick det bli färja över till centrum igen.Uppe på Harbour bridge stod det folk hur man nu kan det ( säger jag som är så höjdrädd)

DSCF2129

Hugaligen!! Det isar i magen bara av att titta på dom.

DSCF2135

Hem kom vi och då väntade grillning och när jag tittade ut så såg jag dom här som är lite svårt att fånga på bild eftersom dom flyger i grupp och fort som bara den.

2012-01-26 17.54.13

Ha det nu så gott så ses vi snart. Bara en vecka kvar. Tiden har gått så fort. Vi har upplevt så mycket och haft så mysigt.  En del av mig vill åka hem men en del av mig vill stanna. Jag hoppas hinna med en eller två bloggar till innan vi återvänder till vintern och Sverige. Just nu klockan elva på kvällen och det är 25,7 grader utanför.

Ha det gott alla

Kommentarer

  1. Jag önskar att jag skulle ha lite mer tid till er och dessutom mer tid att kommentera. Men man kan inte få allt. Kram.

    SvaraRadera
  2. Nej så är det. Men vi har redan fått så mycket. Ä en om det hade varit trevligt med ännu mer av dig förstås. Men jobbet är viktigt för dig för det måste finnas kvar när vi åkt hem.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala