Blommor

046

Mycket vackra blommor har jag sett. Den är liljan fanns utanför huset i Jarvis bay eller är det en fresia kanske?

2012-01-30 12.02.32

Jag är smått tokig i hibiskusar som ni vet. Så idag, på väg till Coogee, så var vi på stöldraid.

2012-01-30 12.02.43

De finns i alla färger och storlekar. Både enkla och dubbla,

2012-01-30 12.06.49

Hortensian var enorm.

2012-01-30 12.21.14

Det här är en amaryllis som vi köper lökar till jul. Rabatten var full av dessa vackra blommor.

IMG_0268

Den här vet jag faktiskt inte vad den heter. Ser ut lite som en magnolia. Någon som vet?

DSCF2094

Avslutningsvis så är frukt och grönsakerna big zize Och så otrolig stora och goda.

I morgon ska vi glädjas åt att Lill Åsa är ledig. Det är också dagen innan vi åker hem och vi ska hinna göra det sista. Lite manikyr och pedikyr, tänk så priviligerad man är.  Åsa som jobbat fyra långa arbetsdagar ska få vara ledig onsdagen också.

Känns faktiskt skönt att komma hem, saknar Lennart och mitt hem även om det är tråkigt att lämna Åsa, Åsa och Pontus. Men nu blir det skönt att återgå till vardagen och mina arbetskamrater.

Kommentarer

  1. Välkommen hem till Sverige Stockholm och ditt arbete på SÖS och vardagen som travar på som vanligt, det kan ju låta lite trist men det behöver det ju inte bli.
    KRAM Ewa
    PS Tack för att vi gratis fick följa med på din stora semesterresa.DS

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala