1 advent



Det fattades något till den goa glöggen


Eftersom det inte finns pepparkakor så får man ta vad man haver. Syndigt goda är dessa men inte är det som peppisar inte


På kvällen blir det, vad det nu heter. Någon slags kall sallad är det. 
Gott var det i alla fall.  Det är ett problem när man inte kan språket eller har Åsorna med sig. Som väl har gått igenom alla menyer antar jag


Dagarna rinner på även om jag är själv i det stora huset. Mycket handlar förstås om katterna. Den här damen, Mango, är född och har tillbringat sin första tid i ett soprum och har definitivt en ätstörning därav. Hon kastar i sig sin mat och rusar vidare till kompisens matskål. Och heter man då Morris så får hon ju ta hans portion också. Så henne får man passa. Väldigt söt på sitt sätt och jättego. Men ser väldigt rolig ut 
med sitt lilla huvud och tjocka mage😍


Igår var jag på stranden ett par timmar och promenerade. Även om solen inte var framme särskilt länge så är ju både vinden och vattnet underbart och färg får man ju ändå


På kvällen körde jag in till Saladan för käka. Passerar marknaden som var väldigt tom på kunder


Det här är min favoritmat. Streetfood av alla de slag. Så himla gott!


Det här tycker jag mindre om. Det blir lite Mallorca över det hela. Men jag förstår dom som bor här och får lite hemlängtan då och då, så kan en tjock grillad med bröd smaka himelskt


I tuck tucken bredvid görs det hemgjord glass. 


Här kan man välja frukt. 
Sedan hackar hon frukten tillsammans med mjölken.
Så en frysplatta + mjölk + mango och banan. Vips så har du en jättegod glass. Färskare än så går inte att få.
En helkväll med andra ord



Kommentarer

  1. Det ser inte ut att gå någon nöd på dig, mysigt med katterna som sällskap! Vi drack också glögg igår🎅

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala