Tredje advent


De flesta dagar ser ut så här i några timmar sedan hem för lunch och poolträning. Har fått några övningar av Anna som ska vara bra för mitt förbaskade knä.  Och ibland lägger jag mig på massagebänken på väg hem. Ljuvligt!


Vi har börjat med en ny metod för att försöka slanka till oss lite. Och samtidigt vara lite hälsosamma. Frukosten är för mig ungefär som tidigare förutom vanlig musslin. Nu  blir det nötter, mandlar, inte jordnötter av någon anledning Naturligtvis inte socker vilket är min last. Men det saknar jag inte nu efter några dagar. Vi har Anna i Sydney som guidar oss. Tack Anna! Vi kämpar på avocado, nötter, ostar och en massa andra godsaker.


Mycket fett och grönsaker blir det. Här blomkålsmos, broccoli, lax och bacon


En plock ihop tallrik till middag till mig när tjejerna är på fest


Thailändsk mat är jättegott men lite för lite fett. Äter glutenfritt numera. Känns väldigt konstigt att jaga fett efter att jag tidigare har ätit tvärtom, kan man väl säga, vågen visar att vi är på rätt väg


Söta, men lite barnsliga är dom på väg till pyjamasparty😍 
Lite pinsamt att ta sig dit på ljusa dagen iklädda Bamse och Hello Kitty


Mango som inte är någon skönhet direkt men väldigt charmig och väldigt oproportiornerlig, litet huvud, stor kropp, tack vare sin stora mage. rinnande ögon, lite hostig är hon också


Nu var det åter dags för ett veterinärbesök igen


På Lanta welfare har man gjort en så fin inhägnad till sina katter


I väntan på tur låg hon väldigt snällt i sin korg


Inte bara Mango skulle servas. Mopparna skulle få sitt de med.


På hemvägen stannade jag till och skulle köpa en sån där liten trasmatta att lägga på dynan till moppen så man inte bränner häcken av sig när moppen stått i solen en stund. 
Den hade jag inte användning av i stunden. Jädrars vilken störtskur det kom! Eftersom det är ca + 30 så blir luftfuktigheten 100%


Hittade mattstumpen men tack vare regnet så skrotade jag runt där under tak. Att det finns så mycket plastprodukter!


På kvällen var vi ute och åt på Bambis. Så fin resort hon byggt upp. Denna text tyckte jag var slående😀


Tre olika curryrätter beställdes, grön, röd och massaman


Leon, grannens pojk hade eld show på stranden


I goda vänner och grannars sällskap avslutade vi kvällen


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala