After Work på Söder

 

DSCF1273

Jobbarhelg betyder att jag är ledig fredag. Och vilken fredag det blev!

DSCF1276

Åsa A hade efter 21 år som barnmorska på SÖS sagt upp sig och arbetar sedan 2 veckor på Falk alarmtjänst tror jag det heter. Inga förlossningar längre men ska ge råd på telefon som barnmorska. Kul och helt annorlunda!

DSCF1278

Här fixar Åsa, Katarina och Christin. Det var minsann inte bara en drink, det var grön ärtsoppa med pepparrotsvisp och snittar till det. Genomgående bubbel. Jisses sedan blev det citronpaj och glass. Sedan rullade man därifrån vid nio bläcket, det är ju arbetsdag på lördag!

2011-09-23 17.54.19

Vi beundrade Åsas fantastiska lampa. Vi frågade lite försynt vad sånt kostar. Hon svarade att hon sparat i tre år. Vi behövde inte veta mer!

2011-09-24 15.47.00

Upp och iväg till SÖS på lördag morgon pigg och glad. Sedan i mars har det inte gått någon T-bana hit utan det har varit lite stökigt att ta sig till jobbet nu när jag åkt kommunalt. Jag kan i och för sig åka 163 till Älvsjö. Men det är så fullt på pendeln så jag åker åt motsatta hållet istället. 163 till Blåsut och sedan T-banan till Skanstull. Men på måndag öppnar T-banans gröna linje igen.

Nu ska jag ta itu med middagen. Lennart kommer från Fagersta efter att ha varit upp med Mc för vinterförvaring och umgåtts med bror och gamla moster med familjer.

Ha det gott där ute.

Kommentarer

  1. Hälsa Åsa A att den lampan är JÄTTEFIN, hon glänser som lampan :)

    SvaraRadera
  2. Vilken jättemysig fredag du verkade ha. Lyxigt att komma hem till någon som har planerat allt i detalj för en trevlig kväll
    Grattis igen till bilförsäljningen! Vem är det som har köpt den? Är det Lennart eller?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej det inte Lennart! En urgullig tjej i er ålder som jobbar i Alby på Cirkusskolan, och bor i Mälarhöjden, som genast förstod vad bilen betytt för mig. Så idag fick jag ett mms med bild på cirkusbilen i höstsolen! Oj så skönt. Ska blogga ikväll tänkte jag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala