I lugnets tecken

DSCF1258

Lördagskvällen förflöt i lugnets tecken. Jag hade suttit uppe och tittat på Juryn, film som John Grisham skrivit. Hu, så bra den var, Jag hade försökt läsa boken utan att komma in i handlingen för länge sedan. Och Lennart hade varit på kick off och sånt blir man trött av

DSCF1257

På söndagen skulle det bli regn och rusk. Men det var faktiskt ganska bra så vi bestämde oss för att ta en (sista?) tur med mc. Det blev Dalarö. Där åt vi lunch med kaffe och glass. Men nu kändes det att det blivit höst faktiskt. Kallt utan foder i mc-stället.

DSCF1261

En glad nyhet är att idag har jag gått halvvägs hem. Tog tvärbanan till Årstagärde och gick därifrån. Så skönt. Knät känns inte av längre men nu gäller det att inte bli för ivrig. Sedan är ju frågan om vad det beror på. Jag har fått nålar i örat, ni vet där punkten där knäna sitter!! Sedan dess har jag ett litet senapskorn där dom satte nålar, så nu gnuggar jag den lilla kornet och behandlar mig själv. Om det beror på det eller att jag äter nyponpulver på yoghurten på morgonen vet jag inte,och det spelat ju mindre roll huvudsaken är att jag blev bra. I knät har jag artros och det får jag väl leva med. Men nåt ska det väl vara. Har fått tillbaka halsont igen. Så nu får jag gurgla mig i nåt så blir det väl det också bra.

Nu har jag klagat nog!

Tack för titten!

Kommentarer

  1. Juryn är en kanonfilm, men det var väldigt länge sedan jag såg den.
    Så hösten tycks ha kommit på riktigt till Sverige nu. Ni får mysa med ljus och mörka kvällar och snart är ni här!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du börjar kunna gå med knäet igen.
    Det vore ju jättemysigt om vi kunde gå långa promenader i parkerna här när ni kommer.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala