Lilla grisen

 

DSCF1163

Ja, nu har den fått en ny ägare. Affären blev klar igår kväll. Och jag är så nöjd med den nya ägaren.  Som jag har älskat den bilen. Gud så fånig man är. Man lägger nästan mänskliga känslor på bil. Ni hör väl så fånig man är. Idag fick jag ett mms med hälsning från Mette och Lill grisen! Kom på mig själv med att tänka “jag undrar just hur den lilla röda tänker”. Hur knäpp får man vara? Och när jag skulle sälja så var det viktigt att det blev rätt köpare. Och tänk så rätt det kan bli!

Det här inlägget fick mig att släppa en tår faktiskt när jag läste det. 

Hej Karin!
Din lilla röda, numera kallad Lilla Grisen (sagt med stor kärlek!) har blivit Cirkusbil! Beundrad av akrobater och artister står den nu parkerad ute i Alby och glänser i höstsolen. Och jag, som har fått äran att vara Lilla Grisens nya matte, är sååå nöjd och stolt! Jag är så otroligt glad att jag hittade just dig och den alldeles rätta bilen. Tusen tack Karin!
Och du... byt inte namn på din blogg! Bilen vill så gärna fortsätta att vara med i cyberrymden och kommer hemskt gärna med inlägg om sitt nya liv då och då :-)
Kram från Mette och Lillgrisen

Det ser jag fram emot så bloggen får fortfarande heta Den lilla röda

PICT4025

Bortsett att jag sålt bil så har jag jobbat helgen och måndag. I morgon är jag ledig. Ska se om jag kan Skypa med Pingvinerna i Sydney i morgon fm.Jag är således ledig nästa helg och då ska det bli svampplockning är det tänkt. Jag hör ju hur alla, utan undantag har plockat massor med svamp. Nu känns det att det är höst. Nu går vi snart in i oktober och jag hoppas hösten går fort.

108_0831

Inte blir det väl som den här högen. Fotot är taget i Korsheden 2006 tror jag. Det är inte samma sug att plocka svamp nu som tidigare. Men en klar och vacker höstdag i skogen med en termos och och något gott att äta det är svårslaget, hittar man sedan svamp är det bara bonus.

Ha det gott där ute och tack för du tittade in!

Kommentarer

  1. Vad underbart att du hittat en bra ägare till din lilla röda. Sånt är viktigt. Vilket fint höstträd. Vi har tyvärr ingen internetuppkoppling i lägenheten än så vi kan Skypa, men förhoppningsvis så får vi igång det till helgen. Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala