Dags igen

 

DSCF1177

Ja nu är det dags igen för en jobbar helg. Förstår ni hur fort tiden går. Skrämmande egentligen. I morse var de +10.

Jag är alltså ledig i morgon och ska gå och klippa mig på förmiddagen. Jobbar sedan lördag och söndag och är för ovanlighetens skull  ledig på måndag istället för tisdag. Skönt ska det bli. Men just nu känner jag inte mycket för att jobba helg. Jag har haft torrhosta sedan tisdag och varit hes i två dagar, just nu har det blivit halsont och jag fryser så där på huden som man gör när man ska bli sjuk och det ska jag inte bli. Fy tusan.

På bilden ser ni mormors hortensian som hade tre ynka små blad i mars

Man kanske ska att skoja till det hela med en liten Whiskey.

Trevlig helg på er mina kära.

Kommentarer

  1. Hej mamma.
    Hoppas du mår lika fina nu som mormors hortensia. Va fin den blivit, du har mormors gröna fingrar. Jag kommer ha plastblommor när jag blir gammal....
    puss å kram

    SvaraRadera
  2. Ta en whiskey du så skrämmer du bort eventuell sjukdom. Funkar inte det så kan jag rekommendera Ouzo. Hoppas att du snart är kry. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt många är ju förkylda nu (pepparpeppar)! Hoppas du nyktrar till till helgen efter att ha följt Åsas råd. Det är bra att vara just nykter på jobbet ;o)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Krya på dej och drick varm whiskey o ät rå lök
    det ska vara susen mot halsen och helst göra detta sittande på en stubbe i skogen.
    (gammal huskur)
    Kramar Ewa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala