Tack Cristin!

 

Paul Cristea messade och var intresserad av att köpa min bil. Hade nyss fått det första där han frågar om bilen finns kvar och att priset passade honom. Jag berättade det i lunchrummet och Cristin sa att hon kände till  det här sättet att lura folk på Blocket. Det är då någon som sätter in pengar på någon förmedling typ Western Union till mig Men innan jag har hunnit hämta pengarna så har dom tagit tillbaka pengarna. Och där är det tydligen många som blivit lurade. Jag googlade på honom och helt rätt. En skojare som inte bara lurat folk över stora delar av världen. Puuh jag klarade mig!!

Så skriver han:

Ok,good..I'm quite satisfied with the condition and price. I will be paying the PayPal charges from my account and i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a paypal account. If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a paypal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for it to be Picked Up by the Shipping Company..

DSCF1158

Fortfarande min!

Kommentarer

  1. Phu, vilken jäkla tur att hon hade koll på det. Usch vilka skojare det finns. Inget dåligt samvete kan ju en sådan idiot ha fötts med.

    SvaraRadera
  2. Puh, jag blev alldeles svettig vid tanken att någon skulle ha lurat dig.
    Skönt att den lilla röda fortfarande är din.

    SvaraRadera
  3. Tänk vilken tur att du är pratglad! Vilken räddning det blev.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Karin!

    Din lilla röda, numera kallad Lilla Grisen (sagt med stor kärlek!) har blivit Cirkusbil! Beundrad av akrobater och artister står den nu parkerad ute i Alby och glänser i höstsolen. Och jag, som har fått äran att vara Lilla Grisens nya matte, är sååå nöjd och stolt! Jag är så otroligt glad att jag hittade just dig och den alldeles rätta bilen. Tusen tack Karin!

    Och du... byt inte namn på din blogg! Bilen vill så gärna fortsätta att vara med i cyberrymden och kommer hemskt gärna med inlägg om sitt nya liv då och då :-)

    Kram från Mette och Lillgrisen

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala