Radhusbiff

 

DSCF1191

Visst kallades blodpudding för radhusbiff? Jag kan bli sådär idiotsugen på blodpudding ibland. Med bacon, rårivna morötter och lingonsylt.Och ett glas mjölk förstås.  Mycket av det som man åt då barnen var små håller på att försvinna. Rotmos och fläskkorv, Pölsa och potatis.Gädda (fanns det gott om)och äggsås, Det är väl därför man blir så sugen på såna rätter ibland.

DSCF1189

Minns ni boken Till dig vill jag sjunga mina milda sånger, och Sonat till Mirjam, Hon har nu kommit ut med sin tredje bok som ni ser. Hon skriver så himla bra. Svårt att förklara varför jag tycker så mycket om att läsa hennes böcker. Sättet att skriva och fängslande berättelser tror jag.

Annars har veckan bara rusat iväg. Bilen finns fortfarande kvar. Några har ringt och ska komma men det har inte dykt upp någon ännu. Jag får väl gå ner i pris så småningom. Och jag har haft en förskräcklig hosta och ont i halsen. Men det är nu mycket bättre

Och imorgon är det fredag och ledig helg. Apropå det så ska jag ta en tjänstledig fredag på schemat varje tredje vecka efter arbetshelg. Så jag jobbar helg och måndag, ledig tisdag jobbar onsdag och torsdag och sedan tre dagar ledig. Det blir bra tror jag.

Något jag saknar är att inte kunna gå till jobbet. Det är inte bra för varken kroppen eller själen. Så nu har jag hittat nåt ny motionsform.

2011-09-08 20;37;30 Rolig text

 

Ha det bra och var rädd om varann.

Kommentarer

  1. Det låter väldigt skönt med den där lediga fredagen. Blodpudding är jättegott och väldigt billigt. Snart blir bilen såld ska du se. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det var väl en bra motionsform du har hittat, jag ska utöva den jag oxå. Trevlig helg.
    Kramar
    Ewa P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala