En ledig dag

DSCF1306

Eftersom jag: sålt bilen, snart är pensionär och har problem med mina axlar så fick det bli någonting att dra maten i på hjul.

DSCF1304

Lite chick är den väl ?

DSCF1280-1

I mellan alla mina sysslor idag har jag suttit vid datorn och haft lite kontorsarbete med mitt lilla företag. Jag också haft tvättstugan på förmiddagen. Slapp också vakna av väckarklockan.

Det är guld värt!

DSCF1287

Idag har det varit en dag i grönskan tecken. I balkonglådan rensades det. Det blev inte mycket kvar. Men jag har inte hjärta att kasta det som blommar. Och murgrönan är fortfarande grön.

DSCF1283

Tomatplantorna är det inte så mycket grönska med, så dom har jag kastat. Men dom gav faktiskt 10-15 goda tomater

DSCF1299

På min gata blommar det faktiskt ännu.

DSCF1301-1

Solrosen blommar och har blommat jättelänge. Man blir glad bara man ser den.

DSCF1292

Glad blir man också av att träffa Mette. Efter trädgårdsbestyren så var det dags att återse den lilla röda och Mette som nu är den nya ägaren. Eftersom jag hade däcken i förvar i Tumba och Mette jobbar i Alby fick det bli en tur med T-banan där Mette hämtade mig. Kändes lite konstigt när hon åkte i väg med “min” bil. Men jag vet att hon älskar den lika mycket som jag har gjort och det känns gott

DSCF1290-1

Avslutar med ett foto på den långa och gängliga Thailändskan som snart ska kortas ner innan vintern. Men just nu är det åter tre knoppar och då kan jag inte med att klippa av den.

Det blev mycket blommor idag. Dit räknar jag också Mette!

Var rädd om er!

Kommentarer

  1. Så fint med solrosor. Borde man inte kunna vinter spara murgrönan?
    Förstår att det kändes konstigt att åka i "din" bil nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett stort leende på läpparna har jag efter att ha läst ditt inlägg. Tack Gunilla! Jag tänkte nog när jag åkte iväg, att det måste kännas konstigt för dig att stå kvar på en busshållplats och se din älskade lilla röda försvinna i fjärran. Såklart ska ni ses igen! Både i bildform här på bloggen och i verkligheten. För glada blir vi av att träffa dig, både bilen och jag!

    Stor kram Mette och Lillgrisen :-)

    SvaraRadera
  3. Så bra att jag köpte en liten snabb röd bil! Jag gillar fart! Ibland går det dock lite väl fort, tex när jag i ren entusiasm råkar skriva Tack Gunilla fast jag såklart menar Karin. Tack KARIN! Kram från Mette o lilla grisen :-)

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det skönt att vakna utan väckarklocka. Sedan vi flyttade Downunder vaknar jag av någon konstig anledning alltid innan klockan ringer. Helt underbart. Vad fantastiskt att din lilla röda fått en sådan fin ägare. Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Googlade och hamnade här!
    Mysig blogg- hit återkommer jag!
    Kram
    BloggMamman- en humorblogg om BloggMammor & Mammaliv
    http://bloggmamman.com

    SvaraRadera
  6. Kan tyvärr inte blogga just nu på grund av strul med överföringen.Jag hoppas vara igång igen så snart som möjligt

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala