Trött

Trött, förkyld och hostar. Varje gång jag hostar så gör det så ont i bröstmusklerna och känns och ser ut som lungorna är på väg upp. Som tur är så är jag ledig idag. Ska försöka ta det lugnt, även om badrummet behöver städas. Städningen finns nog kvar till nästa lediga dag.Tänk att det ska vara så svårt att ringa och sjukanmäla sig. Men det känns inte så kul att stå där och hosta och snora över de där små människorna jag jobbar med, men förmodligen så tar plikttrogenheten över och jag går och jobbar ändå.

DSCF1188

Plötsligt piper det till i mobilen. Jädrars, jag hade ju bokat tvättstugan. Vet inte vad  jag tänkte på när jag ställde alarmet. Skulle ha stoppat i maskinerna för en timme sedan. Har jag otur så har någon hunnit tagit den. Nejdå, den var fortfarande ledig.

DSCF1185-1

Kastar omkull mig i soffan framför tv när jag kommer upp. Och vad ser jag då? Åsas favoritprogram. Hem till byn! Programmet som har gått på tv sedan långt innan Åsa var född. Vart vi än har rest så har hon kollat på denna serie. Kan just undra om det går på tv i Sydney?

Ha det gott därute i cyber rymden

Kommentarer

  1. Hur gick det med bilförsäljningen?
    Åhh så mysigt att få titta på Hem till gården. Jag hittade även en kanal här i Australien som visade denna underbara serie, men de låg flera år efter, så jag får väl hitta tillbaka till den kanalen om några år.
    Jag tycker att du ska sjukskriva dig. Det är aldrig någon som tackar en för att man går till jobbet sjuk. Men jag är precis lika tokig som dig, men jag ska försöka bättra mig ;). Krya på dig kära mor!

    SvaraRadera
  2. Nej särskilt om man jobbar med nyfödda, då måste man ju vara hemma när man är toksnuvig! Krya på dig mamsen önskar Marie nu i Luleå

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala