Getryggen

 

2012-08-04 21.25.44

Plötsligt ändras semesterplanerna och jag fick tänka om! Lördagseftermiddagen låg jag under björken på gården och funderade. Ringde Marie och bjöd ut mig själv till Getryggen. Åkte kommunalt buss,tåg och buss mot Skanssundet. Första kvällen grillades det revben och fläskfilé och skördades rödbetor från landet. Smakade himmelskt gott. Under tiden vedeldades bastun och när vi ätit så satte vi oss i bastun. När man blev riktigt varm så hoppade vi i vattnet. Här ser ni Magnus söm lögade sig.

2012-08-04 21.48.07

Satt sedan i den varma natten och njöt. Sedan sov man gott efter det.

2012-08-04 21.55.55

Så vacker kväll!

2012-08-05 14.52.32

Söndagen sov vi länge och solade mellan molnen. Sill lunch med en liten kall och klar blev det också. Finns det något godare en sommardag?

2012-08-04 21.56.14

Söndagskvällen avslutades likadant som kvällen innan med bastu och bad.

2012-08-05 17.24.16

Måndag skulle bli en regnig dag, låg vi i solen hela dagen!  Och det kan man se spår av idag. Jisses så skönt, men är huvudet dumt…… Ja, ni vet!

 

  3 dagar, 17 timmar, 47 minuter, 23 sekunder...

Tyvärr får jag åka själv, men jag ska nog klara det med!

Kommentarer

  1. Svensk sommar när den är som bäst! Tack för titten och hjälp med gallring av rödbetorna ♥

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara foton! Vi tycker speciellt mycket om det med Marie och Magnus på bänken på bryggan.
    Du kommer säkert få det helt underbart även om du åker själv så social som du är.
    Kram Åsa och Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala