Jobbarhelg

 

2012-08-26 07.48.05

Inte många mer än jag som står och trampar på busshållplatsen en söndagsmorgon klockan sju.

Ja, så var det till att börja jobba helger igen efter att ha varit ledig alla helger i sommar. Inget jag sett fram emot. Den här helgen kändes väldigt tråkig av många anledningar, precis som vädret. Kändes lite som man kunde gå hem och dra nåt över huvudet. Och titta upp i april igen!

2012-08-26 17.17.41

Den här vackra Thailändskan försökte muntra upp mig. Visst är den fin?

2012-08-24 10.26.48

Och som jag väntat på att få se hibiskusen från Australien!. Jag tog fem skott med mig hem, ett tog sig.. Efter att jag fotat den så har jag sprutat såpa på lössen och klippt ner den för att få den att grena sig lite. Jävla löss. säger jag!

2012-08-25 16.00.10

Lördagen strosade jag utmed Årstaviken. Vet inte vad det var som var på gång! Hög musik och något framträdande var det. Och massor med folk Överallt satt folk och hade picknic. När jag sedan står och väntar på tunnelbanan ringer Irene och frågade om hon fick bjuda på middag. Och visst fick hon det! Skönt med vänner som man spontant blir hembjuden till och man får prata av sig lite. Nu bara tre dagar kvar sedan ledig fyra dagar.

Ha de!

Kommentarer

  1. T2 påsen känner jag igen :)
    Fick du bort lössen?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner också igen T2 påsen :)
    Skönt att pigga upp en jobbarhelg med att bli bortbjuden på middag.
    Fina blommor och hoppas du blev av med lössen

    SvaraRadera
  3. Känns absolut inget lockande att börja jobba helg igen. Sitter just nu i Spanien o tar en campari, det har varit för J..... varmt ca 35-40 gr. Sådet känns inget lockande att komma hem till kalla Sverige igen, fast det ändå så är det ju så borta bra med bäst.
    Vi ses
    Kramar Ewa

    SvaraRadera
  4. Ta du en campari för mig oxå. Själv laxerar jag för koliskopi.Olika falla ödets lotter. Jag hade ju mitt för två veckor sedan. Njut av de sista dagarna. Så ses vi nästa vecka.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala